کد خبر: ۱۳۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 07
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سهم وزارت بهداشت از سرانه ناخالص ملی در دولت گذشته، حدود دو و نیم درصد بود که در دولت تدبیر و امید به پنج درصد افزایش یافته است.

شفا آنلاین:مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سهم وزارت بهداشت از سرانه ناخالص ملی در دولت گذشته، حدود دو و نیم درصد بود که در دولت تدبیر و امید به پنج درصد افزایش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین،حسام الدین علامه روز چهارشنبه در نخستین نشست منطقه ای انجمن های علمی دانشجویی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دهکده ساحلی بندرانزلی با اعلام این خبر اظهار کرد: نرخ متوسط سهم جهانی هشت درصد بوده و در کشورهای پیشرفته نیز، از 11 تا 15 درصد متغیر است.
وی افزود: مقوله اطلاع رسانی به مردم در تمام دنیا، همواره پیشگام تر از پیشگیری بوده و در شش سال اخیر در کشورهای پیشرفته، نسبت به تغییر رفتار و فرهنگ سازی سلامت ، به مهد کودک و دبستان به عنوان نقاط مهم هدف در جامعه توجه بسیاری شده است.
علامه با اشاره به تاسیس انجمن های علمی دانشگاه ها براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر هشت هزار انجمن علمی و 200 اتحادیه دارای برنامه اصولی، در وزارت علوم فعال است.
وی تفاوت کمیته های تحقیق و پژوهش را در استادمحور بودن کمیته پژوهش در راستای فعالیت درقالب طرح های پژوهشی محض برشمرد و تاکید کرد: انجمن های علمی در وزارت بهداشت براساس اصل شایستگی های فردی با هدف افزایش توانمندی های دانشجویان شکل گرفته است.
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم فراگیری خلاقیت و نوآوری از سوی دانشجویان با کمک اساتید مرتبط خاطرنشان کرد: آگاهی از مسیر علم و دانش با هدف سوق دادن دانشجویان به سمت آینده پژوهی خلاقانه و تولید توسط نخبگان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
علامه با بیان اینکه به آینده کشور باید با نگاه کاربردی حل مسئله نگاه کرد، گفت: یکی از محاسن تشکیل انجمن های علمی خصوصا در قالب اتحادیه، از میان برداشتن موازی کاری ها بوده به نحوی که کارها براساس نیازها و پژوهش های کاربردی در راستای استخراج اطلاعات صحیح و درست پیش رود.
وی با اشاره به اشاعه فرهنگ سلامت و تغییر رفتار در آن به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم وزارت بهداشت تصریح کرد: فرهنگ سازی را می توان با جمع آوری اطلاعات خام توسط انجمن های پزشکی و تبدیل آن به فرهنگ با استفاده از گروه های هنری و با ابزارهای فناوری اطلاعات، پویانمایی، شعر و تئاتر و هر وسیله فرهنگی دیگری انجام داد.
علامه با بیان اینکه بزرگترین مجموعه دانش بنیان در حوزه سلامت در دانشگاه صنعتی شریف قرار دارد، گفت: انجمن های علمی فرصت بسیار خوبی برای آموزش مهارت های ارتباطی است و درکنار مدیریت صحیح فضای دانشجویی، باید آموزش صحیح هم وجود داشته باشد.
وی گسست عاطفی خانواده ها را از مهمترین مشکلات جامعه برشمرد و تاکید کرد: فعالیت های ترویجی برای عموم مردم و برگزاری همایش های کاربردی در راستای تولید محصولات و خدمات علمی و سلامت مورد توجه است.
علامه با اشاره به اختصاص ردیف بودجه به انجمن های علمی در سال 1386 گفت: با توجه به یکسان بودن بودجه های فرهنگی و رفاهی وزارت علوم، این دو ردیف بودجه از یکدیگر جداسازی شد و بودجه رفاهی وزارت علوم درسال آینده (1396) مساوی می شود.
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه مناسب حوزه پژوهشی ، باید در راستای توانمند سازی نظام سلامت با حمایت از انجمن های علمی دانشجویی تلاش کنیم .
به گزارش خبرنگار ایرنا نخستین نشست منطقه ای انجمن های علمی - دانشجویی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دهکده ساحلی بندرانزلی با حضور اعضاء انجمن علمی دانشجویان استان های مازندران، گلستان، گیلان و سمنان برگزار و در پایان این نشست انجمن های علمی برتر تجلیل شدند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است
برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: