کد خبر: ۱۳۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 05
درمان این عارضه تنها به استفاده از داروهای شیمایی و طب رایج محدود نیست بلکه با انجام چند راهکار ساده می توان این مشکل را به شیوه طب سنتی رفع کرد، روشی که در آن استفاده از روغن بادام نقش بسزایی دارد.
شفا آنلاین>سلامت>استاد دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به راه کار های سنتی برای رفع مشکل گوارشی نوزادان به نسخه ای جالب برای درمان یبوست اطفال اشاره کرد.

به گزارش شفا آنلاین،سید مهدی میر غضنفری متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) با بیان اینکه یبوست نوزادان یکی از شایعترین مشکلات رایج در این دوره از زندگی محسوب می شود، اظهار داشت: درمان این عارضه تنها به استفاده از داروهای شیمایی و طب رایج محدود نیست بلکه با انجام چند راهکار ساده می توان این مشکل را به شیوه طب سنتی رفع کرد، روشی که در آن استفاده از روغن بادام نقش بسزایی دارد.

وی با تاکید براینکه مصرف روغن بادام در نوزادان زیر یک الی 2 ماه برای درمان یبوست مشکلی ایجاد نمی کند، گفت: در این شیوه مقداری از روغن را به آرامی و درجهت عقربه های ساعت روی شکم نوزاد و بصورت دورانی ماساژ داده و کم کم محدوده ماساژرا آرام آرام گسترش می دهیم که این کار منجر به نرم شدن روده های نوزاد و نرمی بافت محتویات روده میشود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به روش درمانی سنتی دیگر برای رفع یبوست نوزادان و دردهای ناشی از آن تصریح کرد: مادران می توانند برای حل این موضوع از ملین های طبیعی و سنتی در سبد غذایی روزانه شان استفاده کنند زیرا این ملین ها از طریق شیر دادن وارد بدن نوزاد شده و به بطور کاملا طبیعی وبی خطر یبوست نوزاد را درمان می کند. 

استاد دانشگاه علوم پزشکی ارتش در خصوص روشهای درمانی یبوست اطفال 2 ماه به بالا نیز توصیه کرد: مادران می توانند هر 8 ساعت یک قاشق مرباخوری روغن بادام به فرزندشان بدهند، از سوی دیگر استفاده از یک قاشق چایخوری خاک شیر تمیز و قوام گرفته در یک فنجان آب جوش در طول روز می تواند با جذب در روده ها منجر به رفع و درمان یبوست اطفال بالای 2 ماه شود البته با توجه به سیستم گوارشی ضعیف اطفال این نسخه برای دوساله ها مناسب تر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: