کد خبر: ۱۳۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 06
تفکر افراطی درباره یک مساله، رویداد یا حتی یک مکالمه، روش متداولی برای مقابله با استرس است. مطالعات حاکی از آن است که تفکر افراطی و هضم نکردن مساله‌ای استرس‌زا یا پردردسر ارتباط قدرتمندی با افسردگی و اضطراب دارد.
شفا آنلاین:  بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تفکر افراطی نوعی روش یا نگاه به جهان است در حالی‌که این وضعیت ذهنی می‌تواند به دوره‌های طولانی افسردگی منجر شود و همچنین می‌تواند موجب تاخیر در درمان این مساله شود. یادگرفتن راه مقابله با تفکر افراطی می‌تواند به شما کمک کند تا خاطرات دردناک خود را رها و الگوی افکار تخریب‌گر را شناسایی کنید

به گزارش شفا آنلاین:اولین گام برای مقابله با تفکر افراطی کسب آگاهی درباره خطاهای شناختی است. پیش از هر اقدامی احتیاج به شناخت انواع این فکرها در زمان رفتارهای تخریب‌آمیز دارید. هر زمان که خود را در موقعیت گرفتار شدن در اندیشه‌های ناخوشایند، دردناک یا تردید‌آمیز می‌یابید، شما در مسیر افتادن به دام تفکر افراطی هستید. برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین این خطا‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:


تفکر همه یا هیچ: هر موقعیتی را سیاه یا سفید تعریف می‌کنید.
تعمیم دادن: یک رویداد منفی را به عنوان یک چرخه همیشگی شکست یا شرمساری تعریف می‌کنید.
فیلترهای ذهنی: فقط بر روی موارد منفی (احساسات، افکار یا نتایج منفی) تاکید می‌کنید درحالی‌که سایر عوامل مثبت موجود در موقعیت‌ها یا وضعیت‌ها را نادیده می‌گیرید.
نکات مثبت‌ را به شمار نمی‌آورید: باور دارید که ویژگی‌های شما قابل ستایش نیستند یا کارهایی که تابه‌حال انجام داده‌اید، بی‌اهمیت هستند.
نتیجه‌گیری‌های عجولانه: خواه فکر کنید که همه افراد واکنش‌های منفی نسبت به شما دارند یا باور دارید که اتفاقات بد برای شما رخ می‌دهد، همه این‌ها در اثر نتیجه‌گیری‌هایی عجولانه اتفاق می‌افتد.
بزرگ‌نمایی یا کوچک‌شماری: به چیزهای بد بیش ازحد اهمیت می‌دهید در حالی‌که موارد خوب را بی‌اهمیت تلقی می‌کنید.سپید
منبع: Wikihow
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: