کد خبر: ۱۳۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 07
مدیرعامل بیمارستان بهمن درگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین: عضو انجمن بیمارستان های خصوصی تهران گفت: مشکلی که در حال حاضر گریبانگیربیمارستان های خصوصی است مربطو به بیمه های تکمیلی است و نه طرح تحول سلامت.

دکتر محسن محوردر گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اظهار کرد: بیمارستان های خصوص دو نوع بیمار دارند یک نوع بیمارانی که تعرفه ی آنان به صورت آزاد است و تحت پوشش بیمه نیستند و حدود 70 درصد هم بیمارانی هستند که تحت پوشش بیمه های تکمیلی هستند.

وی تصریح کرد:مشکل اصلی کنونی بیمارستان های خصوصی بیمه های تکمیلی هستند. چراکه ما برای کمک به مردم با بیمه های تکمیلی قرارداد می‌بندیم ولی برخی بیمه ها پرداخت به موقعی ندارند واگر بیمه ها پرداخت هایشان به موقع باشد روند کار در بیمارستان ها ی خصوصی خوب است و مشکل خاصی نیست.

 متخصص بیهوشی گفت:بعد از طرح تحول سلامت هیچ بیمارستانی با کمبود بیمارمواجه نشده و تمام بیمارستان ها چه دولتی و چه خصوصی همچنان شلوغ است و ما روزانه برای پذیرش بیماران جدید هم مشکل داریم و باید بیمارانی ترخیص شوند تا بتوانیم بیمار جدید بپذیریم.

مدیر عامل بیمارستان بهمن گفت: بیماران ما یا کاملاً با تعرفه های آزاد می آیند و یا با بیمه های تکمیلی و این بیمه های تکمیلی کمک بسیار شایانی به بیمارستان های خصوصی مانند ما می کند. بعضی بیمارستان ها پذیرش بیماربا بیمه را قبول نمی کنند و روش‌های خاص خودشان را دارند ولی ما پذیرش بیمار با بیمه را قبول می کنیم ولی البته گاهی هم برخی سازمانهای بیمه در پرداخت مشکل دارند.

وی ادامه داد: اگر از اغلب خانواده ها بپرسید که دوست دارند فرزندانشان چه‌کاره شود می‌گویند: پزشک ولی متأسفانه اخیرأ شاهد هجمه های بی انصافانه ای نسبت به جامعه ی پزشکی بوده ایم.

وی افزود: متاسفانه در جامعه افراد در هر جایی و بابت هر خدمت و خریدی مبالغ خوبی پرداخت می کنند ولی وقتی به بخش بیمارستانی می رسند به مشکل برمی خورند.

دکتر محور بیان کرد:برخی میلیاردرها آپارتمان متری 25 میلیون تومان می‌خرند و به راحتی پول آن را می‌دهند ولی برای نرخ معمول یک سزارین، تخفیف می خواهند، بنابراین برخی مردم ذاتاً در پرداخت های درمانی مشکل دارند.

وی گفت: به عنوان مثال برای  بررسی سلامتی خودشان می خواهند چکاپ کنند اما می‌خواهند که وقت و هزینه ها محدود تر شود در حالی که برای سلامتی خودشان است و مردم نوعاً در مورد پرداخت ها برای درمان تمایلی ندارند، در صورتی که در هر پرداختی مانند؛ سفر، خرید ملک و ماشین مشکل ندارد.

مدیر عامل بیمارستان بهمن گفت: فرد بهترین ماشین را در پارکینگ بیمارستان پارک می کند ولی برای سزارین همسرش می‌خواهد تخفیف بگیرد وقتی هم به وی تخفیف نمی دهیم فریاد و فغان راه می اندازد.

وی اضافه کرد: اغلب افراد به بهانه های مختلف از پزشک و پرستار و کادر بیمارستان ایراد می گیرند و قوانین بیمارستان را رعایت نمی‌کنند. نیمه شب می‌خواهند بالای سر مریضشان بروند اما وقتی اجازه نمی‌دهیم فریاد به راه می اندازند.

دکتر محورعنوان کرد: بعد از جریان مرحوم کیارستمی، بیماری را به بیمارستان ما آوردند و پزشک خاصی را خواستند که ایشان در دسترس نبود، در نتیجه خودشان هماهنگ کردند و بیمار را به بیمارستان دیگری بردند .ولی یک مدتی برای ما پروژه درست کردند که شما با این قشر هنرمند مخالف هستید. در صورتی که ما اصلاً این شخص را نمی شناختیم و به خواسته ی خودشان و به دلیل نبودن پزشک مورد نظرشان بیمارشان را به بیمارستانی دیگر منتقل کرده بودند.

وی بیان کرد: اگر شما یک روز در دفتر من باشید می بینید که مردم به بهانه های مختلف می آیند داد و فریاد می کنند. بیمارستان هزینه دارد و من فقط ماهی دو و نیم میلیارد تومان حقوق به پرسنل می‌دهم ولی یک سری از افراد می آیند بهترین استفاده را می‌کنند و به دنبال بهانه جویی هستند تا داد و فریاد را بیندازند که مثلاً غذای ما کم است و...

دکتر محور تصریح کرد:افراد جامعه توقع زیادی از پزشکان دارند و متأسفانه یک سری از همکاران خودمان هم به این مسئله دامن زده اند و هر کسی هم که آمده در رأس جامعه ی پزشکی قرار گرفته این جامعه را زیر سوال برده و به آن هجمه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی آبی ریخته شد دیگر نمی توان آنرا جمع کرد و وقتی هجمه شد مردم به آن هجمه نگاه می کنند. ولی به نظر من وزارت بهداشت و نظام پزشکی هم تا آنجا که توان داشتند تلاششان را در حمایت از جامعه ی پزشکی داشته اند.

وی گفت: ما یک انجمنی داریم به نام انجمن بیمارستانهای خصوصی تهران که این انجمن هم در حفظ کیان بیمارستان های خصوصی خیلی تلاش کردند و توفیقات بسیاری هم در جهت هماهنگی با وزارت بهداشت و نظام پزشکی داشتند .جلسات مستمری با نمایندگان وزارت بهداشت و نظام پزشکی داشته اند که باعث توفیقاتی در حفظ ثبات بیمارستان های خصوصی بوده است.

وی اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که وجود دارد این است که سیستم ها با جامعه ی پزشکی برخوردی را بکنند که با اصناف دیگر می کنند و همان دید را به پزشک داشته باشند که با اصناف دیگر دارند واین مسئله ی بسیار حائز اهمیتی است، فی المثل در مورد مالیات به پزشکان فشار می آورند اما آیا نسبت به اصناف دیگر هم اینطور هستند؟!

وی تأکید کرد:چندی قبل دوستی می‌گفت به میوه فروشی رفته بودم  ودیدم شماره ی 1690 را به دیوار زده بود که اگر از پزشکان شکایت دارید با این شماره تماس بگیرید، این به چه معناست؟ بنابراین همه باید در حفظ کیان و حرمت پزشکان بیشتر بکوشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: