کد خبر: ۱۳۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 05
ناخن نیز مثل دیگر قسمت‌های بدن، نیاز به مراقبت و محافظت دارد و سالم بودن آنها نشانه سلامتی شما هستند.
شفا آنلاین: آن‌ها به دلایل مختلفی شکننده می‌شوند. شکنندگی ناخن گاهی به علت بیماری‌های داخلی و بیماری‌های پوستی است. کم خونی و بیماری‌های تیروئید ممکن است روی استحکام و خصوصیت ظاهری ناخن تاثیر داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین:ناخن‌هایتان را مرطوب نگه‌دارید: برای اینکه ناخن‌هایی سالم داشته باشید نیاز به این است که ناخن و پوسته اطراف آن را به‌صورت مرتب چرب کنید و همیشه مرطوب نگاه‌دارید.
تا حد امکان از لاک استفاده نکنید: استفاده بیش‌ازحد از لاک سبب خشکی و شکننده شدن ناخن‌ها می‌شود. لاک موجب می‌شود که سوراخ‌های سطح ناخن بسته شوند و ناخن با مشکل کمبود اکسیژن مواجه شود.
از دستکش استفاده کنید: درصورتی‌که دستانتان با آب زیاد تماس دارد، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخن و نرم شدن آن‌ها از دستکش استفاده کنید.
میزان آهن دریافتی خود را کنترل کنید: اگر آهن کافی دریافت نکنید ناخن‌هایتان آن را نشان می‌دهد. کمبود آهن که در زنان رایج است سبب شکنندگی ناخن‌ها می‌شود.
آب بنوشید: کمبود آب در طولانی‌مدت این باعث شکنندگی ناخن می‌شود؛ بنابراین برای حفظ سلامتی ناخن‌هایتان به مقدار کافی آب بنوشید.
از مصرف استون خودداری کنید: استون به سبب ساختار مولکولی‌اش، باعث خشکی ناخن‌ها و پوست اطرافشان می‌شود. بهتر است که از محلول‌هایی که بر پایه استاتیت هستند برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کنید.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: