کد خبر: ۱۳۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 04
پارساآتش رزم اظهار داشت : پوسیدگی های دندانی یک بحث اجتماعی اقتصادی است بنابراین اگر بتوانیم فرهنگ بهداشت دهان و دندان را در جامعه تقویت کنیم تا ملکه ذهن افراد شود، می توان به میزان قابل توجهی پوسیدگی های دندانی را کاهش داد.
شفاآنلاین>سلامت> دبیرعلمی یازدهمین کنگره سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: اولویت اول سیاست های کلان نظام سلامت باید بر بهداشت و پیشگیری و پس از آن بر درمان و سلامت آحاد جامعه استوار باشد.

به گزارش شفاآنلاین،پارسا آتش رزم، متخصص پروتز های دندانی با اعلام خبر برگزاری یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از 21 تا 24 دی ماه درسالن همایش های برج میلاد افزود: برای بالا بردن شاخص سلامت در حوزه های مختلف پزشکی، باید اصل پیشگیری در سیاست های کلان مورد توجه جدی قرارگیرد.
وی به شاخص سلامت دهان و دندان (DMF) که شامل تعداد دندان های پوسیده، کشیده شده و پرشده است، اشاره کرد و گفت: این شاخص درکشور ما نسبت به کشورهای خاورمیانه مطلوب تر است. اما با تمرکز بر سیاست های پیشگیری و توسعه آن در جامعه، مدارس و دانشگاه ها باید میزان آن را کاهش داد.
آتش رزم اظهار داشت : پوسیدگی های دندانی یک بحث اجتماعی اقتصادی است بنابراین اگر بتوانیم فرهنگ بهداشت دهان و دندان را در جامعه تقویت کنیم تا ملکه ذهن افراد شود، می توان به میزان قابل توجهی پوسیدگی های دندانی را کاهش داد.
وی افزود:همچنین اگر میزان فلوراید آب به میزانی برسد که به حفظ ساختار دندان ها کمک کند، می تواند درکاهش میزان پوسیدگی ها موثر باشد.
دبیرعلمی یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی محور اصلی کنگره امسال را 'دندانپزشکی دیجیتال'عنوان کرد و گفت:باتوجه به پیشرفت علم دندانپزشکی، امسال دندانپزشکی دیجیتال به معنی استفاده از تکنولوژی دیجیتال در حوزه دندانپزشکی به عنوان تم اصلی کنگره تعیین شده است.
وی افزود:رشته های مختلف دندانپزشکی مانند پروتزهای دندانی، دندانپزشکی ترمیمی، رادیولوژیوی و لیزر تحت تاثیر این تکنولوژی قرار گرفته و روز به روز گسترش بیشتری می یابد.
آتش رزم اظهار داشت : علت اصلی گسترش این تکنولوژی این است که سرعت کار را افزایش می دهد، مقرون به صرفه است و دقت بیشتری دارد.
وی ادامه داد: بنابراین در این کنگره تلاش می شود متخصصان رشته های مختلف حوزه دندانپزشکی به ویژه همکاران دندانپزشک عمومی با اصول ، کارائی و محدودیت های دندانپزشکی دیجیتال و فناوری ها و کارآیی های آن بیشتر از پیش آشنا شوند.
دبیرعلمی یازدهمین دوره کنگره دندانپزشکان عمومی اظهار داشت : دراین کنگره مطالب متعددی در رابطه با رشته های دوازده گانه دندانپزشکی مانند پروتزهای ثابت و متحرک، ترمیمی و اندو، جراحی فک و صورت، پریودنتولوژی، بیماری های دهان و دندان، پاتولوژی، مواد دندانی، رادیولوژی، اطفال و ارتودنسی ارائه می شود.
وی ادامه داد:هرچه دانش و آگاهی دندانپزشکان در مورد علوم جدید این حوزه که به سرعت رو به گسترش است، افزایش یابد، درتشخیص و درمان بیماری های حوزه دهان و دندان دقیق تر وکاهش عوارض آن موفق تر عمل خواهندکرد.
دبیرعلمی یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه این کنگره از 21تا 24دی ماه برگزار می شود، افزود: تاکنون بیش از 300 مقاله به این کنگره ارسال شده که بررسی و اعضای محترم کمیته علمی کنگره مقالات را بررسی و مقالات مناسب رابرای سخنرانی برگزیدند.
آتش رزم افزود: در این کنگره سمپوزیوم جامع یک روزه در زمینه لیزر در دندانپزشکی و سمپوزیوم اصول کلینیکی سرامیک های دندانپزشکی همراه با تیبل کلینیک های کاربردی و کارگاههای آموزشی درخصوص موضوعات مرتبط با رشته های دوازده گانه نیز دراین کنگره برگزار می شود.
تنوع موضوعی و جامع و توجه به فناوری های نوین و دستاورد های جدید علم دندانپزشکی به شرکت کنندگاه در این کنگره فرصت ویژه ای برای به روز بودن خواهد داد.
یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از 21 تا 24 دی ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار