کد خبر: ۱۳۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 02
عضوهیأت مدیره انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی درگفتگوباشفاآنلاین خبرداد :
شفاآنلاین :عضوهیأت مدیره انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی کشور گفت: ما امسال افزایش 15 درصدی حقوق و دستمزد را داشته ایم در صورتی که تعرفه ها فقط 10 درصد افزایش یافت و این عدم تناسب هزینه ها با تعرفه ها سال بسیار سختی را برای بیمارستان های خصوصی رقم زده است.

دکترعلیرضا صفایی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اظهار کرد: برای بیمارستان های خصوصی مهم تر از تعداد بیمار، عدم تناسب افزایش تعرفه بود. یعنی رشد تعرفه با تورم همخوانی نداشته است حال آنکه ما امسال حدود 15 درصد افزایش حقوق و دستمزد داشته ایم - من حقوق و دستمزد را می گویم چون وزن تقریباً 60 درصد هزینه های بیمارستان را دارد- ولی افزایش تعرفه ی ما 10 درصد بوده است.

کارشناس انتظامی هیأت عالی نظام پزشکی گفت: از طرفی دیگر حدود برج چهارم سال و زمانی که سه ماه از سال گذشته بود تعرفه ها اعلام شد یعنی حدود یک چهارم سال با تعرفه های سال گذشته کار کردیم.

دکتر صفایی افزود: همچنین افزایش تعرفه هم متناسب با هزینه های ما نبود و نقصان ما در بیمارستان خصوصی بیشتر از اینکه از تعداد بیمار باشد از عدم تناسب هزینه ها و تعرفه است .حال آنکه ما حداقل انتظار داشتیم چیزی حدود 15 تا 20 درصد، متوسط افزایش تعرفه ها باشد اما این رشد فقط 10 درصد شد که هیچ تناسبی با افزایش هزینه ها نداشت.

کارشناس امور تعرفه گذاری نظام پزشکی گفت: تورم بخش درمان 2 تا دوونیم برابر تعرفه ی عادی است و این افزایش نامتناسب تعرفه ی بخش خصوصی مشکلات بسیاری برای ما ایجاد کرد.

متخصص بیهوشی گفت:ما امسال بااین افزایش تعرفه ها فقط توانستیم هزینه های جاری مان را پوشش دهیم و با این تفاوت تعرفه ای که اعلام شد، بیمارستان ها در بحث استهلاک چه از لحاظ ساختمانی و چه از لحاظ وسایل و تجهیزات بیمارستانی واقعاً نتوانستند به روز شوند.

مدیرعامل بیمارستان توس تصریح کرد:طبق قانون باید قبل از شروع سال جدید یعنی در آخر اسفند تعرفه ها اعلام شود و به امضای معاون اول رئیس جمهور برسد و ابلاغ شود. ولی ما اواخرخرداد امسال این تغییر تعرفه به دستمان رسید.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته این ابلاغ در زمان زودتری اعلام می شد که امسال با تأخیر بیشتری مواجه بودیم .ضمن اینکه دو سال قبل افزایش تعرفه ی بیمارستان های خصوصی 25 درصد بود و در سال قبل هم 15 درصد بود .اما امسال به 10 درصد کاهش یافت یعنی ما امسال افزایش تعرفه مان حدود یک سوم کمتر از سال قبل بود. در حالی که حقوق و دستمزد و هزینه هایی مثل آب، برق، مواد غذایی و... بیشتر از آن 10 درصد افزایش تعرفه بود که انجام شد.

عضوهیأت مدیره انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی گفت: ماباید از ابتدای سال افزایش حقوق و دستمزد را اجراکنیم . این در حالی است که افزایش تعرفه ها با تأخیر سه ماهه انجام شد و این تأخیر و عدم تناسب ممکن است به کیفیت خدماتی که ما به بیمار ارائه می دهیم، لطمه بزند.

وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال سود سرمایه نیستیم بلکه می‌خواهیم کیفیت خدماتی که به بیماران ارائه می دهیم متناسب باشد . همچنین به پرسنل بیمارستان هم بتوانیم پرداخت هایی به صورت اضافات و تشویقی داشته باشیم تا آنها نیز از پس هزینه های زندگی شان بر آیند.

دکتر صفایی در پایان گفت: دیر اعلام شدن تعرفه ها و عدم تناسب آن با هزینه ها این آسیب ها را می تواند داشته باشد. البته ما سعی می کنیم خدماتمان کم نشود ولی بالاخره درعمل،نتوانستیم استهلاک هایمان را جبران کنیم و بیمارستانها سال گذشته وامسال سال سختی را گذراندند و بی تردید امسال سخت تر بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: