کد خبر: ۱۳۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 30
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در شرایطی که بیمارستان ها از پذیرش کودکان معتاد برای انجام مراحل درمان ممانعت می کنند، سازمان بهزیستی نیز قادر به نگهداری از این کودکان نیست.
شفا آنلاین:فاطمه دانشور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: بیمارستان ها در مسیر درمان کودکانی که توسط والدینشان معتاد شده اند همکاری نمی کنند.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: متاسفانه بیمارستان ها در پذیرش این کودکان همکاری لازم را نداشته و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم درمان کودکان معتاد در مراکز درمانی و بیمارستانی خاطرنشان کرد: در صورتی که مراحل درمان کودکان معتاد در بیمارستان ها انجام نشود، سازمان بهزیستی کشور از پذیرش و نگهداری این کودکان اجتناب کرده و وضعیت این کودکان نامشخص باقی می ماند.

دانشور با بیان اینکه وزارت بهداشت باید بخشنامه ای در خصوص پذیرش کودکان معتاد به مراکز درمانی ابلاغ کند، اظهارکرد: تعداد کودکان معتاد کم نیست و متاسفانه در اکثر شهرها و استان ها شاهد اعتیاد کودکان از سوی والدینشان هستیم.

وی همچنین به همکاری NGOها و سازمان های فعال در حوزه کودکان با وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: ظرفیت این سازمان ها غیر قابل انکار است و باید از آنها استفاده شودمیزان.

دانشور همچنین به محدویت های سازمان بهزیستی جهت نگهداری کودکان معتاد اشاره کرد و افزود: بهزیستی مکانی را برای نگهداری از کودکان معتاد ندارد به همین خاطر نمی تواند برای نگهداری از آنها اقدام کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد با همکاری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات موجود در حوزه زنان بی سرپرست، کودکان معتاد و... مرتفع شودمیزان.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: