کد خبر: ۱۳۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 30
رئیس انجمن شبکیه و زجاجیه ایران، نسبت به فرسودگی پرده شبکیه در اثر مصرف مواد دخانی هشدار داد.

شفا آنلاین:دکتر مهدی مدرس زاده  به عارضه فرسودگی پرده شبکیه اشاره کرد و گفت: زمینه اصلی بروز این عارضه، ارثی است. اما، مسائل دیگر هم در این زمینه دخیل هستند.

به گزارش شفا آنلاین:این فوق تخصص شبکیه از مصرف مواد دخانی به عنوان دیگر عوامل بروز فرسودگی پرده شبکیه نام برد و افزود: متاسفانه قلیان به مراتب بدتر از سیگار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با ابراز نگرانی از گرایش جوانان به ویژه دختران و زنان به سمت مصرف قلیان، گفت: متاسفانه عدم آگاهی از مضرات و خطرات قلیان، باعث شده که جوانان فکر کنند که دود قلیان کم خطرتر از سیگار است، در حالی که عکس این وضعیت مصداق دارد و خطر دود قلیان بیشتر از سیگار است.

مدرس زاده از شبکیه به عنوان قسمت اصلی چشم نام برد و افزود: آسیب شبکیه می تواند با کم بینایی و نابینایی همراه باشد.

وی با اشاره به بیماری سنی شبکیه که بیشتر ارثی است، گفت: مصرف مواد دخانی و فشارخون بالا می تواند به تشدید این عارضه منجر شود.

رئیس انجمن شبکیه و زجاجیه ایران، از انسداد عروق پرده شبکیه به عنوان سومین بیماری مهم شبکیه نام برد و افزود: فشارخون، چربی و دیابت، از  عوامل اصلی بروز این عارضه چشمی هستند.

مدرس زاده با اشاره به برگزاری بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران در روزهای ۲۲ تا ۲۵ آذر ۹۵ در سالن همایش های رازی، گفت: در این کنگره که اساتید به نام چشم پزشکی از داخل و خارج از کشور حضور خواهند داشت، پیرامون شایع ترین علل بروز کم بینایی و نابینایی و همچنین جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی بیماری های چشمی، بحث و گفتگو و تبادل نظر می شود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: