کد خبر: ۱۳۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 29
ایران به لحاظ موارد تشخیصی و درمانی درمنطقه نمونه است و درحال حاضر بیماری برای دریافت امور مرتبط با رادیولوژی به خارج از کشور اعزام نمی شود.

شفا آنلاین:مدیرگروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جایگاه دانش رادیولوژی ایران درکشورهای منطقه گفت:ایران به لحاظ موارد تشخیصی و درمانی درمنطقه نمونه است و درحال حاضر بیماری برای دریافت امور مرتبط با رادیولوژی به خارج از کشور اعزام نمی شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکترمرتضی صانعی طاهری با بیان اینکه رادیولوژی رشته ای وابسته به تجهیزات است، افزود: بخش خصوصی دربرخی از موارد به لحاظ تجهیزات جلوتر ازسیستم دانشگاهی است و برای رفع این مشکل باید فناوری های جدید ابتدا از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه ها تزریق شود.
وی ادامه داد: این درحالی است که تربیت نیروی انسانی دردانشگاه ها انجام می شود و باید نیروی انسانی نخست با فناوری های روز این رشته آشنا شود تا بتواند خدمات این حوزه را درتمام کشور گسترش دهد.
طاهری یادآور شد:البته در2 سال گذشته مراکزدانشگاهی به تجهیزات خوبی مجهز شده اند اما هنوز به حد ایده آل نرسیده است.
وی گفت: در حال حاضر بیماران زیادی ازکشورهای منطقه برای درمان و کارهای تشخیصی مرتبط با رادیو لوژی به ایران مراجعه می کنند، از طرف دیگر نیزپزشکان منطقه تمایل زیادی برای ادامه تحصیلات تکمیلی در زمینه رادیولوژی در دانشگاه های ایران دارند.
مدیرگروه رادیولوژی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد:الان دردانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشجویانی ازپاکستان، لبنان و عراق ....مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد:درمجموع جایگاه ایران از لحاظ سطح علمی وتعاملات منطقه ای انجمن رادیولوژی خیلی بالا است و وضعیت مقالات پژوهشی کشورمان در این زمینه به لحاظ کیفیت و کمیت و ارایه آن در کنگره های خارجی مطلوب تر شده است.
برچسب ها: رادیولوژی ، دانش ، پیشرفته
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: