کد خبر: ۱۳۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 26
این سیستم قطبی که باعث بروز کاهش دما در نیمه شمالی کشور شده بود تا اواخر وقت امروز جمعه از مرزهای شمال شرقی خارج شده و به کشور افغانستان می‌رسد.

شفا آنلاین:کارشناس سازمان هواشناسی کشور برف، باران و کاهش دمای روزهای اخیر در نیمه شمالی کشور ناشی از ورود جریان سرد و کم ارتفاع سیستم قطبی دانست و گفت: این سیستم تا پایان وقت امروز جمعه از کشور خروج کرده و به سمت مرزهای شمال شرقی می‌رود.

به گزارش شفا آنلاین،امین حسین نقشینه درباره وضعیت آب و هوایی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سیستم قطبی و کم ارتفاعی که در روزهای گذشته نیمه شمالی، دامنه‌های البرز، سواحل خزر و شمالی شرقی کشور را در برگرفته بود و موجب کاهش شدید دما و بارش‌های باران و برف شده بود رفته رفته از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد:‌ این سیستم قطبی که باعث بروز کاهش دما در نیمه شمالی کشور شده بود تا اواخر وقت امروز جمعه از مرزهای شمال شرقی خارج شده و به کشور افغانستان می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: افزایش دما، کاهش بارندگی و صاف شدن آسمان ابری از روز شنبه در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد و موجبات پایدار شدن هوا تا اواخر هفته فراهم خواهد شد.

نقشینه با بیان اینکه موج بارشهای جدید این بار در جنوب غرب، غرب و زاگرس اتفاق می‌افتد، گفت: از امشب سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و استانهای فارس، اصفهان، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خوزستان، لرستان، ایلام و کرمان را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: دستاور این سیستم بارشی نیز رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف خواهد بود که تا 48 ساعت آینده باقی می‌ماند و به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: با ورود این سامانه بارشی به غرب و جنوب کشور شاهد بهبود وضعیت گرد و غبار هرمزگان خواهیم بود و بارشهای مناسبی انجام می‌گیرد.

نقشینه عنوان کرد: تهران نیز در 48 ساعت آینده صاف تا آفتابی خواهد بود و وروند افزایش دما در پایتخت انجام می‌گیرد.

وی سردترین نقطه کشور را فیروزکوه دانست و گفت: فیروزکوه با 20 درجه زیرصفر سردترین نقطه کشور بود که روند افزایش دما باعث خواهد تا وضعیت این منطقه نیز تغییر پیدا کند.

برچسب ها: سیستم ، باران ، خزر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: