کد خبر: ۱۳۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 24
خوشبختانه در مشهد با توانسته‌ایم با به‌کارگیری درمان‌های جدید آنکولوژی که ترکیبی از رادیولوژی و شیمی‌درمانی است، سرطان حنجره را به‌طور قطعی درمان کنیم و دیگر نیازی به برداشتن حنجره بیمار نیست.
شفا آنلاین:دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه در مشهد با توانسته‌ایم با به‌کارگیری درمان‌های جدید آنکولوژی که ترکیبی از رادیولوژی و شیمی‌درمانی است، سرطان حنجره را به‌طور قطعی درمان کنیم و دیگر نیازی به برداشتن حنجره بیمار نیست.

به گزارش شفا آنلاین،علی تقی زاده، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح امروز در کنفرانس علمی یک‌روزه تازه‌های درمان و تشخیص سرطان‌های سر و گردن که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه درمان و تشخیص سرطان‌های سر و گردن نیاز به همکاری چندین رشته پزشکی دارد، تصمیم گرفتیم تا با برگزاری این کنفرانس، متخصصان این رشته‌ها بتوانند به تبادل اطلاعات و تجربیات خود بپردازند.

وی تأکید کرد: جراح باید با متخصصان رادیوتراپی و آنکولوژی، رادیولوژی، آسیب‌شناس و پزشکی هسته‌ای همکاری داشته باشد تا بتواند یک تشخیص و درمان موفق دست یابد.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی خاطرنشان کرد: این سمینار برای گروه‌های هدف کلینیکال انکولوژی، رادیوتراپی و انکولوژی، گوش و حلق و بینی (ENT)، پزشکی هسته‌ای، رادیولوژی، پزشکان عمومی، پاتولوژی و جراحی دارای امتیاز بازآموزی است که بیش از 100 متخصص در این سمینار حضور پیداکرده‌اند.

دبیر علمی سمینار علمی تازه‌های درمان و تشخیص سرطان‌های سر و گردن افزود: سرطان‌های سر و گردن طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها همچون لنفم، غدد بزاقی، گردن، کام، زبان، لثه، تیروئید و دهان شامل می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مصرف سیگار و الکل یکی از دلایل اصلی سرطان‌های سر و گردن است، بیان داشت: تشخیص به‌موقع این سرطان‌ها مخصوصاً توسط پزشکان عمومی بسیار ضروری است زیرا باعث افزایش موفقیت درمان و کاهش عوارض این سرطان می‌شود.

وی در پایان از درمان قطعی سرطان حنجره در مشهد خبر داد و افزود: خوشبختانه در مشهد با توانسته‌ایم با به‌کارگیری درمان‌های  جدید آنکولوژی که ترکیبی از رادیولوژی و شیمی‌درمانی است، سرطان حنجره را به‌طور قطعی درمان کنیم و دیگر نیازی به برداشتن حنجره بیمار نیست.

برچسب ها: سرطان ، دانشگاه ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: