کد خبر: ۱۳۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 22
دکتر ایرج حریرچی اظهار کرد:
دکتر ایرج حریرچی اعلام کرد: در حال حاضر تاخیرها در بیمه سلامت ایرانیان به ۱۳ ماه رسیده است و وضعیت مناسبی در این زمینه نداریم.

شفاآنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات بیمارستان‌های وزارت بهداشت از سوی بیمه‌ها، گفت: در حال حاضر فقط بیمارستان‌های ما ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از چهار سازمان بیمه‌گر اصلی طلبکارند و حدود ۳۰۰۰ میلیارد هم سند بین راهی از بیمارستان‌ها داریم.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر ایرج حریرچی ، درباره آخرین وضعیت مطالبات بیمارستان‌های وزارت بهداشت از بیمه‌ها، گفت: در حال حاضر فقط بیمارستان‌های ما ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از چهار بیمه اصلی طلبکارند و حدود ۳۰۰۰ میلیارد هم سند بین راهی از بیمارستان‌ها داریم. البته این میزان مطالبات غیر از مطالباتی است که سایر بخش‌های دولتی بهداشتی، درمانی و بخش خصوصی سرپایی، بستری و داروخانه‌های خصوصی از بیمه‌ها دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تاخیرها در بیمه سلامت ایرانیان به ۱۳ ماه رسیده است و وضعیت مناسبی در این زمینه نداریم، درباره مصوبه دولت و مجلس مبنی بر اختصاص ۸۰۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق به سازمان بیمه سلامت جهت جبران بدهی‌هایش به وزارت بهداشت، افزود:  ما از دولت متشکریم که در مصوبه اولیه پیشنهاد ۵۰۰۰ میلیارد را داد و مجلس با درایت آن را به ۸۰۰۰ میلیارد تومان افزایش داد. اما هنوز اقدامات اجرایی آن در سیستم اقتصادی کشور انجام نشده و این کار را دچار تاخیر قابل ملاحظه‌ای کرده است. جلسات متعددی  به طور مکرر تشکیل و هماهنگی‌هایی انجام می‌شود که امیدواریم هر چه زودتر این مبلغ که قانون و اجرایش الزامی است، اجرایی شود.

حریرچی در پاسخ به اینکه آیا ارائه خدمت در بیمارستان‌ها دچار مشکل نشده است، ادامه داد: واقعیت این است که در بازدید از بیمارستان‌ها، می‌بینیم که علی‌رغم تمام کسری‌ها و تغییرات، مدیران و گروه پزشکی، پرستاری، ‌ پیراپزشکی، نگهبان و کارکنان بیمارستان‌ها بدون هیچگونه خدشه‌ای خدمات را ارائه می‌دهند. در عین حال ما نگرانی‌های عمده‌ای در این زمینه داریم؛ چرا که دستمزدهای پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و طرف‌های قراردادمان مانند شرکت‌های دارویی، دچار تاخیرهای فراوان شده است.

وی تاکید کرد: البته نکته مهم این است که وزارت بهداشت بسته‌هایی را که با مردم، دولت و مجلس عهد بسته بود تا ارائه دهد، همچنان ارائه می‌دهد و بسته‌هایی مانند عدم دریافت خارج از فرانشیز قانونی، عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان، زایمان رایگان و تامین تجهیزات و ... همه بدون هیچ خدشه‌ای انجام می‌شود. در عین حال فشار زیادی روی کارکنان ما و مدیران‌مان است و می‌توان این اصطلاح را به کار برد که کارد به استخوان رسیده است، اما با این حال نگذاشتیم کوچک‌ترین صدمه و خدشه‌ای به ارائه خدمات به مردم وارد شود.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: