کد خبر: ۱۳۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۵ - 2017January 12
پدر نفرولوژی ایران در گفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین تاکید کرد:
شفاآنلاین: پدر نفرولوژی ایران با تاکید براهمیت نقش سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت درپیشگیری ازانواع بیماری ها به خصوص بیماری های خاص و ضرورت حضور آگاهانه و به موقع دربرهه های خاص گفت: ارایه اطلاعت و آگاهی به مردم و مسئولان در مورد بیماری ها و بیان مشکلات بیماران در مواقع مورد نیاز، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها ودرمان وافزایش کیفیت زندگی آنها دارد.

پروفسوربهروز برومند درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین، در مورد نقش و تأثیرNGO ها در روند کاهش بیماری ها گفت: در دنیا NGO ها با دادن اطلاعات و آگاهی به مردم در رابطه با بیماری ها و روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری ها فعالیت می کنند .در بسیاری از کشورها فعالیت های آنان تأثیر بسیار چشمگیری  در کاهش ابتلا به بیماری ها در پی داشته است و از 5 سال پیش گفته اند طی 25 سال، میزان مرگ و میر از نارسایی حاد کلیه را به صفر می رسانند وصد البته آگاهی در مورد هر بیماری در کنترل آن نقش تعیین کننده ای را دارد.

وی تأکید کرد:این نهاد های غیر دولتی در ایران هم دستاوردهایی داشته، من اگر بخواهم بگویم چه اندازه مؤثر بوده، بررسی می خواهد که آن بررسی در دسترس من نیست .ولی آنچه که مسلم است این که هیچ شمعی نیست که نورش به هدر رود ولو کوچک.

دکتر بروند تصریح کرد: بی تردید این نهادهای غیر دولتی در کشور دستاورد داشته است و هر نوری هر چند ناچیز روشنایی خواهد بخشید و امیدوارم که نقش این نهادها در آگاهی رسانی به مردم بیشتر شود و سودجویان نتوانند در این نهادها نفوذ کنند. چرا که افراد سودجو همیشه باعث می شوند که هر نهادی از هدف هایش دور می شود و اعتبار آن هم کاهش می یابد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
0
با تشکر از دکتر برومند عزیز و دادن آگاهی های اینچنینی به مردم.
به نظر بنده سازمان های مردم نهاد به مانند کاتالیزور، می توانند واکنش جامعه را نسبت به موضوعی خاص تسریع نمایند و هر چه این موضوع حیاتی تر باشد،بیشتر به اهمیت این سازمان ها و نقش ارزنده شان پی خواهیم برد.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
سازمانهای مردم نهاد(NGO)ها نقش مهمی به عنوان واسطه بین مردم وحاکمیت ایفا میکنند ودر ذات خود غیر انتفاعی بوده وسود در آنها معنایی ندارد البته به شرط آنکه طبق گفته پروفسور برومند به ابزار دست گروه های قدرت ویا سود جو تبدیل نشده ومستقل وغیر وابسته باقی بمانند.در آن صورت است که میتوانند بازوی توانای مردم برای آگاهی وکنترل بهداشت تبدیل شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: