کد خبر: ۱۳۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 14
به منظور رفع کمبود نیرو، ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشکده های پرستاری کشور در دولت یازدهم 2 برابر شده است.

شفا آنلاین:محمد میرزابیگی روز دوشنبه در حاشیه مر اسم گرامیداشت شهید محمدحسن قاسمی نخستین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: در دولت یازدهم برای حمایت از جامعه پرستاری اقدام های مهمی انجام شده و ظرفیت دانشکده‌های پرستاری تا 2 برابر افزایش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین،وی سرانه بیمارستانی نسبت پرستار به تخت در بیمارستان های ایران را بالا دانست و گفت: سرانه گروه پرستاری در جهان یک پرستار به ازای یک تخت است و در ایران این سرانه حداقل باید یک پرستار به 2.5 تخت باشد.
میرزا بیگی، در خصوص جذب دانش آموختگان رشته پرستاری نیز گفت: از سوی وزارت بهداشت از میان دانش آموختگان رشته پرستاری، حدود 16 هزار نفر سال گذشته جذب شدند.
به گفته وی، امسال نیز روند جذب 11هزار نفر گروه پرستاری و 17 هزار نفر گروه پزشکی از سوی این وزارتخانه با برگزاری آزمون اجرایی شده است.
میرزابیگی افزود: گسترش روش غیر دولتی در گروه پرستاری نیز مد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است تا کمبود پرستار در بیمارستان های کشور جبران شود.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در اطلاعیه ای شهادت شهید محمدحسن قاسمی در دفاع از حرم اهل بیت را تسلیت گفت.
در این اطلاعیه آمده است: 'گاهی انسانهایی پیدا می شوند که از بودن خویش بزرگتر می شوند و جامه تن و حیات بر آنها تنگی می کند. بی تاب و بی قرار می شوند و دلتنگی می کنند، برخی از آنها راه را می یابند، عشق سفر بزرگی، او را وادار به پریدن، تا بی نهایت خویش می کند'.
در پایان افزوده است: قاسمی عزیز با پروازی ابدی جاودانه شد و ما را در حسرت عروجش داغدار کرد، این شهادت زیبا برای او مبارک است و برای ما تسلیت. شهادت ایشان را به خانواده و بازماندگانش تبریک و تعزیت می گویم. امید است که روزی ما نیز به خیل عظیم شهدا بپیوندیم'.
شهید محمدحسن قاسمی از پرستاران چهارمحال و بختیاری چهار ماه قبل هنگام انجام اقدامات بشر دوستانه و امدادی در حلب سوریه به دست گروه های تکفیری به شهادت رسید و پیکر این شهید پس از چهار ماه به شهرکرد بازگردانده و در این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.
برچسب ها: بیمارستان ، پرستاری ، تخت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: