کد خبر: ۱۳۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 11
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:با موافقت و دستور رئیس جمهوری، 500 میلیارد ریال اعتبار از سوی نهاد ریاست جمهوری به تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان اختصاص یافت.

شفا آنلاین: انوشیروان محسنی بندپی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آبادان با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان لزوم برخورداری همه معلولان از وسایل توانبخشی، گفت:با نظر مثبت رئیس جمهوری 500 میلیارد ریال در سال جاری جدای از بودجه ها و اعتبارات سالانه به تامین این تجهیزات اختصاص یافت.
به گزارش شفا آنلاین،وی اضافه کرد:این اعتبار بزودی به استان های کشور پرداخت می شود که سهم استان خوزستان از این میزان، 20 میلیارد ریال است.
*** 10 میلیون ایرانی زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند
محسنی بندپی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح دستاوردهای دولت یازدهم در نظام سلامت و درمان شهروندان به ویژه اقشار کم درآمد گفت:قرار گرفتن این تعداد از هموطنان زیر پوشش خدمات بیمه ای، کاهش پرداختی شهروندان و اقشار کم درآمد را به همراه داشت.
وی ادامه داد:از سال 73 که سازمان بیمه سلامت تاسیس شده تاکنون، دولت های مختلف پیگیر تحقق اهداف نظام جامع سلامت بوده اند و بیمه شدن همه ایرانیان در دولت یازدهم محقق شد و افرادی که زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند بیشتر افرادی بودند که فاقد مسکن، شغل مناسب یا درآمد کافی بوده اند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد:به عنوان مثال و بر اساس آمارها، 800 هزار شهروند در استان خراسان رضوی و یک میلیون و 200 هزار شهروند در تهران از این خدمات استفاده کردند.
محسنی بندپی کاهش میزان پرداختی شهروندان از هزینه های درمان را از برنامه های دولت یازدهم خواند و افزود:به این ترتیب، شهروندانی که دارای بیمه خدمات درمانی شهری باشند زیر 10 درصد مجموع هزینه های درمان را پرداخته و دارندگان سایر بیمه ها نیز پنج درصد این هزینه ها را پرداخت می کنند.

*** افزایش دو برابری میزان مستمری اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی
رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان دستور رئیس جمهوری مبنی بر حمایت بیشتر از افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی، گفت:دریافتی ماهانه مستمری بگیران زیر پوشش این نهادها 530 هزار ریال است که این میزان پرداختی کفاف هزینه های آنان را نمی دهد، لذا بر اساس دستور رئیس جمهوری میزان دریافتی مستمری بگیران زیر پوشش این نهاد دو برابر می شود.

*** برنامه ها و اقدامات سازمان بهزیستی برای کاهش آسیب های اجتماعی
محسنی بندپی در ادامه سخنانش با بیان دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص کاهش معضلات اجتماعی نظیر ' حاشیه نشینی،برخی مفاسد اجتماعی، طلاق و مناطق بحرانی' ادامه داد:دهم آبانماه امسال مسئولان و دست اندرکاران بخش اجتماعی کشور به حضور مقام معظم رهبری رسیدند و در آن نشست دستگاه ها گزارش اقدامات و برنامه های خود را در راستای کاهش این آسیب ها خدمت معظم له ارائه دادند.
وی گفت:سازمان بهزیستی راهبرد کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش میزان معلولیت ها را در دستور کار قرار داد و بر این اساس، برنامه پوشش غربالگری شنوایی سنجی با جدیت پیگیری شد، لذا این پوشش در سال 94 در کشور حدود 73 درصد بود و از یک میلیون و 550 هزار کودک، یک میلیون و 66 هزار آن در این طرح غربالگری شدند.
محسنی بندپی تعهد امسال سازمان بهزیستی برای اجرای این طرح و تشخیص و درمان به موقع بیماران را 90 درصد جامعه هدف عنوان کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد:در موضوع معاینه کودکان برای تشخیص تنبلی چشم نیز پوشش جامعه هدف در سال گذشته 66 درصد بود که این میزان در سال جاری به بالای 90 درصد می رسد.
**** سالانه حدود 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می شود
رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان برنامه ها و اقدامات این سازمان برای کاهش میزان معلول زایی در کشور، افزود:بر اساس تعهد و وظیفه سازمانی، در هر استان کشور یک شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح کاهش معلولیت ها در میان زوج های جوان انتخاب شد.
وی گفت:بر اساس اهداف این برنامه، 40 هزار زوج در آستانه ازدواج در این طرح، غربالگری شدند که 30 درصد از این مجموع نیازمند مشاوره تشخیص داده شده و از این 30 درصد نیز، 20 درصد برای انجام آزمایش ژنتیک به مراکز آزمایشگاهی معرفی شدند.
وی گفت:از ابتدای برنامه ششم توسعه، برنامه جامع غربالگری ژنتیک و مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در تمامی کشور اجرا می شود.
*** برنامه ها و اقدامات سازمان بهزیستی برای کاهش میزان طلاق در کشور
محسنی بندپی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اقدامات این سازمان برای کاهش میزان طلاق در جامعه، افزود:سازمان بهزیستی رویکرد ارتقاء سطح مهارت های زندگی را جایگزین طلاق توافقی کرده است و در کنار مددکاری، مشاوره فرهنگی و مذهبی زوجین را نیز در دستور کار قرار داد.
وی ادامه داد:به عنوان مثال با اجرای طرح های فرهنگی و علمی این سازمان در خصوص کاهش میزان طلاق، در شهر مشهد کاهش 18 درصدی طلاق را شاهد بودیم.

***140 شهرستان بالای 50 هزار جمعیت کشور تا پایان امسال از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند می شود
محسنی بندپی در بخش دیگری از سخنانش مبارزه با اعتیاد و کاهش میزان خودکشی را از راهبردهای اجرایی این سازمان در دولت یازدهم بیان کرد و افزود:در موضوع مبارزه با اعتیاد، رویکرد پیشگیری خانه به خانه اجرا شد و استفاده از توان و ظرفیت همه سازمان ها با ارائه جزوات آموزشی با موضوع آگاه سازی جوامع هدف و خانواده ها و حساس سازی جامعه به این معضل انجام شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور کاهش میزان خودکشی را از دیگر رویکردهای این سازمان خواند و گفت:اورژانس اجتماعی با ورود به موضوع، چهار هزار و 240 نفر را مشاوره علمی و اجتماعی داد و این تعداد از خودکشی انصراف دادند.

**** اقدامات در استان خوزستان و آبادان
رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش پایانی سخنانش با بیان اقدامات این سازمان در استان خوزستان و شهرستان آبادان، بهره برداری از مرکز مجهز نگهداری بیماران روانی در دزفول و مرکز مراقبت و نگهداری بیماران در شهرستان کارون را از اقدامات این سازمان خواند.
وی با اشاره به افتتاح نمایندگی سازمان بهزیستی در شهر اروندکنار شهرستان آبادان، گفت:فرمانداری آبادان نیز برای تجهیز ان قول مساعد داده و این سازمان نیز قول می دهد که در سریع ترین زمان ممکن نیروی متخصص مورد نیاز را در آنجا مستقر کند.
محسنی بندپی همچنین با بیان اجرای 200 واحد مسکن مهر معلولان در شهرستان آبادان با پیشرفت 50 تا 80 درصدی، افزود:امیدواریم با همکاری مطلوب بهزیستی و سازمان منطقه آزاد اروند این واحد ها تا پایان سال 96 بهره برداری و تحویل شود.
وی ادامه داد:برای شهرستان آبادان، ساخت مرکز نگهداری بیماران روانی با ظرفیت 50 بیمار و مرکز نگهداری معلولان جسمی حرکتی با ظرفیت 50 معلول پیش بینی شده است.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و انوشیروانی محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور عصر پنجشنبه از موکب‌های خدمت رسان به زائران اربعین شلمچه و روند ارائه خدمت به زائران بازدید کردند.
در آیین های بازدید مسؤولان کشور از وضعیت مرز شلمچه، محمود واعظی وزیر ارتباطات و محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور برای بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی وارد شلمچه شدند.
محسن بند‌پی در این بازدید که با همراهی مسؤولان استانی و محلی همراه بود، از موکب سیدالشهدا(ع) زیر نظر سازمان بهزیستی بازدید کرد.
واعظی نیز در بازدید از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، مشکلات موکب داران و مسئولان را در موضوع های مختلف مورد بررسی قرار داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس برنامه کاری حضور در شورای اداری چند شهرستان استان خوزستان را در برنامه دارد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه به منظور انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت های خصوصی در بخش ict، بهره برداری از پروژه های بخش ارتباطات و فناوری، بهره برداری از مجتمع ict در خوزستان، بازدید از زیرساخت های ایجاد شده این بخش در پایانه مرزی شلمچه و حضور در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان وارد خوزستان شد.

برچسب ها: اطلاعات ، فناوری ، تجهیزات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: