کد خبر: ۱۳۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 09
رقابت شرکت های بیمه در بخش بیمه های تکمیلی درمان بسیار زیاد شده است و در صورت ادامه این روند بیمه مرکزی در آینده نزدیک وارد عمل خواهد شد.
شفا آنلاین>بیمه و بانک>رییس کل بیمه مرکزی نسبت به نرخ شکنی بیمه های تکمیلی و درمان شرکت های بیمه هشدار داد و گفت: در صورت ادامه این روند بیمه مرکزی در این زمینه وارد عمل خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،ناصر همتی افزود: آمارها نشان می دهد در 6 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پرداخت خسارت بیمه های تکمیلی 28 درصد افزایش یافته است.
رییس کل بیمه مرکزی یادآورشد: این در حالی است که حق بیمه دریافتی شرکت های بیمه در بخش بیمه های تکمیلی معادل 8 درصد بوده است.
وی افزود: رقابت شرکت های بیمه در بخش بیمه های تکمیلی درمان بسیار زیاد شده است و در صورت ادامه این روند بیمه مرکزی در آینده نزدیک وارد عمل خواهد شد.
همتی بیمه های تکمیلی درمان را پاشنه آشیل صنعت بیمه دانست و گفت: شرکت های بیمه به امید جذب حق بیمه های زیاد اقدام به نرخ شکنی می کنند تا بتوانند منابع بیشتری جذب کنند.
بهروز ناظمی کارشناس بیمه نیز به تازگی اعلام کرد گزارش مقدماتی استخراج شده از عملکرد 6 ماهه صنعت بیمه کشور نشان می دهد بیمه های درمان 30 درصد حق بیمه تولیدی معادل 4186 میلیارد تومان را تشکیل می دهد.
پنج شرکت بیمه (ایران، دانا، آسیا، البرز، پارسیان) بیش از 83 درصد بازار بیمه درمان تکمیلی را در اختیار دارند و بقیه شرکت های بیمه (23شرکت) 17درصد بازار را پوشش می دهند.
برخی از پنج شرکت اول فعال بیمه در رشته درمان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نرخ رشد دو رقمی و بیش از 50 درصد رشد برخوردارند و حتی چند شرکت بیمه دارای نرخ رشد سه رقمی هستند، در شرایطی که نرخ رشد کل صنعت در رشته درمان حدود 11درصد است.
این در حالیست که نرخ رشد خسارت (بدون احتساب خسارت معوق) در حدود سه برابر نرخ رشد حق بیمه درمان است. فاصله سه برابری بین نرخ رشد حق بیمه و خسارت دارای آثار مخرب و منفی بر رشته درمان بوده و موجب نبود تعادل در این رشته خواهد شد و با عنایت به سهم 30 درصدی درمان در پرتفوی صنعت بیمه سایر رشته های بیمه ای را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ عمل به تعهدات آتی شرکت بیمه در قبال بیمه شدگان و مراجع ذرمانی و همچنین سایر تعهدات را با مشکل جدی مواجه کرده و به اعتبار صنعت بیمه خدشه وارد خواهد کرد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: