کد خبر: ۱۲۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 08
همه ما داستان‌هایی درباره عادات بیدار شدن انسان‌های فوق موفق شنیده‌ایم که هرروز صبح پیش از همه از خواب بیدار می‌شوند و جهان را زیر پرقدرت خود می‌گیرند.
شفا آنلاین:همان زمانی که سایر مردم در خواب ناز قرار دارند. بااین‌حال هیچ‌کس درباره سوی دیگر شبانه‌روز که می‌تواند نقشی به اهمیت صبح داشته باشد، حرفی نمی‌زند؛ این که این افراد زمان پیش از خواب، زمانی که باید برای یک روز فعال آماده شوند، چه کاری انجام می‌دهند؟

به گزارش شفا آنلاین:در ادامه ۶ عادت پیش از خواب مردم فوق‌العاده موفق را می‌خوانید:
یک ساعت مطالعه
       بیل گیتس، میلیاردر معروف یک مطالعه‌کننده حرفه‌ای است. او هر شب پیش از خواب یک ساعت به مطالعه اختصاص می‌دهد و طیف موضوعاتی که او مطالعه می‌کند شامل موضوعاتی متنوع از سیاست تا رویدادهای جاری را در برمی‌گیرد.

       در کنار مزایای مشخص کسب اطلاعات جدید، خوانش روزمره استرس را کاهش می‌دهد و حافظه را بهبود می‌بخشد. در مطالعه‌ای که از سوی دانشگاه اسکس انجام شده، مشخص شد که ۶ دقیقه مطالعه در روز می‌تواند استرس تا ۶۸ درصد کاهش دهد.

       یکی دیگر از مزایای مهم مطالعه این است که سلامت بلندمدت مغز را تامین می‌کند. هرزمان که آن را مطالعه می‌کنید درواقع یک ورزش مغزی برای شما به‌حساب می‌آید.

       مطالعه‌ای که در بریتانیا به اجرا درآمد، حاکی از آن بود که افرادی که ذهن خود را از طریق فعالیت‌هایی همچون مطالعه به تحرک وامی‌دارند، با افزایش سن تا ۳۲ درصد احتمال ابتلا به زوال شناختی خود را کاهش می‌دهند.

جداسازی
       آریانا هافینگتن، سردبیر روزنامه هافینگتن پست، پس از ضربه‌ای که به علت خستگی به سرش وارد و منجر به ۶ بخیه شد، به یکی از طرفداران پروپاقرص «جداسازی» (قطع ارتباط با رسانه‌های الکترونیکی) تبدیل شد. او هر شب پیش از خواب، تلفن همراه خود را در اتاق دیگری می‌گذارد تا در رختخواب، وقت خود را صرف گوشی خود نکند.

       یکی از متخصصان خواب در دانشگاه هاروارد بر این عقیده است که نور روشنی که از تلفن همراه ساطع می‌شود می‌تواند ریتم طبیعی خواب بدن را مختل کند و این پیام نادرست را به بدن ارسال کند که روز است و درنتیجه زمان خواب فرانرسیده است. این پیام‌های نورانی به بدن اطلاعات غلط می‌دهند و درنتیجه بدن از آزادسازی برخی مواد شیمیایی که برای خوابیدن ضروری است، سرباز می‌زند.

قدم زدن
       مدیر عامل شرکت بافر (Buffer) به یک پیاده‌روی سریع پیش از خواب عادت دارد. او از پیاده‌روی به منظور خاموش کردن افکارش درباره کار استفاده می‌کند و به آرامی خود را به وضعیت خستگی می‌رساند. برای افرادی که همیشه در حرکت و تکاپو هستند، پیاده‌روی آخر شب می‌تواند روشی عالی برای رها شدن از یک روز پر استرس به شمار بیاید و به جز منافع سلامتی زیادی که این کار دارد، مزایای دیگری هم در کنار آن می‌توان برشمرد.

       مطالعه‌ای نشان داد که پیاده‌روی می‌تواند موجب افزایش خلاقیت شود. وقتی شما مشغول پیاده‌روی هستید مغز شما مثل مواقع دیگر گرفتار اندیشه‌هایتان نیست، بنابراین مسیر آزاد ایده‌ها در ذهن شما راه خود را باز می‌کند، بنابراین اگر درگیر مشکلی هستید که نمی‌توانید آن را حل کنید شاید بد نباشد که شبانگاه به یک پیاده روی سریع بروید و راه‌حل خلاقانه خود را کشف کنید.

مراقبه‌کردن
       کارشناسان رسانه‌ای از ایده مراقبه دائمی به شدت حمایت می‌کنند. جای شک و تردید نیست که اپرا وینفری برنامه کاری شلوغی دارد و آنچه می‌تواند او را پس از پشت سر گذاشتن یک روز شلوغ آرام سازد، یک مراقبه کامل است. شاید حرف و حدیث‌هایی پیرامون مراقبه و منافع آن جای شک داشته باشد، اما مطالعه‌ای در این زمینه با تمرکز بر روی ۱۹ هزار موردی که به مراقبه اشتغال داشتند، نشان می‌دهد که مراقبه می‌تواند استرس، اضطراب، افسردگی و درد را تخفیف و تسکین دهد. بنابراین به رغم وجود دیدگاه‌های شخصی درباره مراقبه، نمی‌توان منکر نتایج به دست آمده در تحقیقات شد.

خلاقیت
       ورا وانگ، طراح مد و لباس در مصاحبه‌ای به مجله فورچون گفت که مراسم شبانه او شامل: «مقداری طراحی» است که اگر کامل و بی‌عیب نباشد، می‌توان مفهوم یک طراحی را برساند. برخی وقت‌ها سکوت شب می‌تواند بهترین درمان رفع موانع خلاقیت باشد. چیزی که بیشتر جای تعجب دارد این است که تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد که شب هنگام حتی زمانی که خسته هستید می‌تواند زمان مناسبی برای خلاقیت باشد. مطالعه‌ای که از سوی کالج آلبیون انجام شده، حاکی از آن است که «وظایفی که به خلاقیت احتیاج دارند در زمان‌هایی غیرمتعارف از روز بهتر جواب می‌دهند.»سپید

منبع Lifehack


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: