کد خبر: ۱۲۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 07
علاوه بر نوشیدنی ها، کیک و شیرینی ها، ساکاروز به بسیاری از غذاهای روزمره و متداول نظیر محصولات لبنی، نان و مربا نیز افزوده می شود.
شفا آنلاین: در مطالعه ای گسترده محققان دانشگاه لوند سوئد بر قند افزودنی ساکاروز تمرکز کردند. ساکاروز به طور طبیعی در میوه و سبزیجات وجود دارد اما اکثر مصرف ما از طریق ساکاروز افزودنی است.

به گزارش شفا آنلاین،علاوه بر نوشیدنی ها، کیک و شیرینی ها، ساکاروز به بسیاری از غذاهای روزمره و متداول نظیر محصولات لبنی، نان و مربا نیز افزوده می شود.

املی سانستد، کارشناس تغذیه و عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «برای اکثریت مردم، مصرف مواد قندی افزودنی مشکل ساز نیست، اما برای شمار کمی از مردم که مصرف بالای مواد قندی افزودنی دارند مسئله فرق می کند. در بین ۵ درصد شرکت کنندگانی که حداقل ۱۵ درصد از انرژی روزانه شان را از ساکاروز دریافت می کردند ریسک بروز مشکل قلبی «انفارکتوس میوکارد» تا حدود سه برابر افزایش یافت.»

این مطالعه رابطه سببی بین میزان مصرف ساکاروز و بیماری عروق کرونر را اثبات نمی کند، اما به منظور کاهش اشتباه در نتیجه گیری ها، فاکتورهای دیگر مرتبط با بیماری قلبی-عروقی نیز مورد توجه قرار گرفتند. این فاکتورها شامل سبک زندگی، سیگار کشیدن، مصرف الکل و عادت به ورزش کردن بود.

سانستد در ادامه عنوان می کند: «ما در این تحقیق بر کل رژیم غذایی فرد توجه کردیم و تنها برخی غذاهای منتخب نظیر نوشیدنی های شیرین شده با قند را در نظر نگرفتیم.»

در این مطالعه، شرکت کنندگان تحت چکاپ پزشکی قرار گرفتند و به سوالات مربوط به سبک زندگی پاسخ دادند. وضعیت شان به طور میانگین به مدت ۱۷ سال تحت نظر بود. تعداد شرکت کنندگان بالغ بر ۲۶ هزار نفر بود که در ابتدا مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی-عروقی نبودند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: