کد خبر: ۱۲۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 16
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین:رئیس انجمن آترواسکلروز گفت: توزیع برابرمتخصصین قلب و تجهیزات پزشکی مربوطه، مسئله ای است که اگر به عنوان نقطه ضعف از آن یاد نکنیم، در واقع باید به عنوان نقطه ای که نیاز به تقویت دارد، مورد توجه جدی قرارگیرد.

دکترمسعود قاسمی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب گفت :اگر ما پزشک متخصص و فوق تخصص را به نقاط مختلف کشور بفرستیم اما در اگردرآنجا امکانات وتجهیزات لازم نباشد و با نقصان امکانات مواجه باشیم ،پزشک متخصص  ما فقط در آنجا ناچار است وقت بگذراند.

عضو انجمن متخصصین قلب و عروق اروپا گفت: تشخیص بیماری های قلب وعروق در کشور ما یک سیر پیش رونده داشته است، و آن هم با توجه به در اختیار داشتن امکانات تشخیصی پیشرفته از جمله: اکوکاردیو گرافی ،آنژیوگرافی، سی تی آنژیوگرافی و...بوده است. بدون شک ما همراه و همگام با کشور های پیشرفته ی دنیا از بهترین و برترین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه ی تشخیص و درمان بیماری های قلب و عروق بهره برده ایم .هر چند که به دلایلی هزینه های گزافی بابت خرید و واردات این تجهیزات پرداخته ایم.اما مشکلات باعث نشد که از علم و تکنولوژی روز دنیا عقب بمانیم.
 وی افزود:  توزیع برابرمتخصصین و تجهیزات، مسئله ای است که اگر به عنوان نقطه ضعف از آن یاد نکنیم، در واقع باید به عنوان نقطه ای که نیاز به تقویت دارد، توجه کرد.ما باید به جایی برسیم که از لحاظ تشخیص ، درمان وتجهیزات پزشکی   در سراسر کشور به یک توزیع همگون وبرابر دست یابیم.در واقع امکانات و نیروی متخصص لازم و ملزوم هم هستند.


قاسمی خاطرنشان کرد :البته از لحاظ تجهیزات، شهرستان ها پیشرفت کرده اند ولی هنوز به سطح قابل قبولی نرسیده اند و ما در زمینه ی توزیع ابزارها و تجهیزات پزشکی جای کارفراوانی داریم.البته این امر نیازبه برنامه ریزی  و اختصاص بودجه ای قابل توجه دارد. ابتدا باید امکانات زندگی ورفاه پزشک و تیم پزشکی مهیا شود و سپس لوازم و تجهیزات پزشکی در اختیار نیروی متخصص قرارگیرد.

  رئیس انجمن آترواسکلروز ایران افزود: ما در زمینه ی تشخیص و درمان بیماری های قلب و عروق، تمام روشهایی که در دنیا قابل اجرامی باشند را دراختیار داریم ، و به صورت کاملاً روتین و استاندارد، تشخیص ودرمان صورت می گیرد.از جمله: باز کردن رگ ،گذاشتن دریچه ها، روش های درمانی با دارو های پیشرفته و فوق پیشرفته و... همه ی این موارد را مدتهاست که در کشور انجام می دهیم.

 قاسمی یادآورشد:در حال حاضردر زمینه ی تشخیص ودرمان در سطح مطلوب و استانداردی در دنیا هستیم؛ ولی باز نیازمند این هستیم که از لحاظ جغرافیایی توزیع متناسب متخصص و امکانات را ایجاد کنیم. ما اگر یک متخصص  بنام قلب و عروق وشاگرد اول دانشگاه  را برای اجرای طرح به یک جای دور افتاده بفرستیم که تنها تجهیزات آنجا یک دستگاه اکوکاردیوگرافی مستعمل می باشد ؛فایده ای ندارد. چراکه چنین فردی در مرکزی آموزش دیده و با دستگاه های فوق پیشرفته ای کار کرده که در اختیار ندارد؛ در نتیجه اعزام نیروی متخصص، بدون تجهیزات ، هدر رفت نیرو است.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: