کد خبر: ۱۲۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 03
پروفسور سمیعی : باید همکاری های علمی میان پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان کشورمان با دیگر کشورها بیشتر شود و در نهایت تجارب کسب شده را صرف خدمت به مردم کرد.
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب و از چهره های ماندگار کشورمان روز پنجشنبه در شهر پکن گفت: اطمینان دارم جمهوری اسلامی ایران ظرف چند سال آینده به دلیل وجود استعدادهای درخشان و علاقه جوانان آن به دانش اندوزی، جزو برترین کشورها در حوزه علم و دانش می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، پروفسور مجید سمیعی که در جمع ایرانیان این شهر سخن می گفت، اظهار داشت: کسب علم و دانش در میان خانواده های ایرانی یک فرهنگ است و از آنجاییکه همه ایرانیان اهمیت زیادی به آن می دهند روزی را می بینم که کشور ایران بر قلعه رفیع علم و دانش جهان بایستد.

وی یادآور شد: البته در حال حاضر نیز شرایط علمی کشور در وضعیت خوب و ایده‌آلی قرار دارد و وجود مراکز دانشگاهی و دانشجویان بی شمار و همچنین کسب افتخارات علمی دانشمندان و دانش پژوهان ایرانی خود گواهی بر این گفته هاست.
گفتنی است، سفر پروفسور مجید سمیعی به کشور چین به منظور افتتاح اولین بیمارستان و مرکز تخصصی مغز و اعصاب این کشور صورت گرفته که قرار است فردا جمعه با نام وی و به پاس خدمات ارزنده علمی او در شهر پکن با حضور مقامات و شخصیت های مختلف علمی، سیاسی و دانشگاهی افتتاح شود.
وی در ادامه سخنان خود در این نشست صمیمی که به همت اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین (پکن) برپا شده بود، گفت: آرزوی قلبی همه پدران و مادران ایرانی تحصیل فرزندانشان به بهترین شکل ممکن است و این موضوع نیز به هیچ وجه ربطی به تمکن مالی افراد ندارد.
او یادآور شد که چنین تربیتی ریشه در تاریخ گذشته و دور ایرانیان دارد و چنین افکاری از همان دوران باستان نیز وجود داشته است.
پروفسور سمیعی همچنین در سخنان خود در جمع ایرانیان با اشاره به تاریخ کهن و قدمت علم و دانش در ایران گفت: ایران با توجه به اینکه تاریخ چند هزار ساله دارد به همان میزان افراد فرهیخته، دانشمند و شاعران بزرگی را به جامعه بشری تقدیم کرده و شعرای بزرگی چون سعدی، فردوسی، حافظ و ... همه حاصل تمدن و فرهنگ کهن ایران است.
وی با اشاره به هوش و ذکاوت ایرانیان در جای جای دنیا، یادآور شد: رمز ماندگاری و جاودانگی افراد تلاش و تمرکز ویژه بر علم، دانش و نخبه بودن در رشته ای است که در آن مشغول به تحصیل هستند.
رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب همچنین گفت: با توجه به ارتباطاتی که میان ایران و کشورهای دیگر در حال حاضر ایجاد شده، شرایط خوبی را برای تبادلات علمی دوجانبه فراهم کرده و باید از فرصت پیش آمده به شکلی مقتضی بهره مند شد.
پروفسور سمیعی یادآور شد: باید همکاری های علمی میان پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان کشورمان با دیگر کشورها بیشتر شود و در نهایت تجارب کسب شده را صرف خدمت به مردم کرد.
او یادآور شد: این افراد هستند که تغییرات را ایجاد می کنند نه بناها و تاسیسات. بنابراین از همه جوانان ایران زمین می خواهم عشق و علاقه را سرلوحه کسب علم و دانش خود قرار دهند و با پشتکار و جدیت پله های ترقی را طی کنند.
گفتنی است در خاتمه نشست صمیمی امروز پروفسور سمیعی با ایرانیان مقیم چین، عنوان مشاور افتخاری اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین (پکن) به وی اهدا شد.
همچنین به پاس خدمات ارزنده وی به جامعه پزشکی و مردم دنیا، هدیه ای به رسم یادبود به چهره ماندگار کشورمان اهدا شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: