کد خبر: ۱۲۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 01
«نمی‌گذارم درهای خانه اوتیسم بسته شود.من در این کمپین شرکت می‌کنم.با کمک حداقل 5 هزار تومان به حساب انجمن خیریه اوتیسم ایران نگذارید بچه‌های اوتیسم از حداقل آموزش و خدمات غیر دولتی و خیریه محروم شوند.»
شفا آنلاین:ع.ت مادر یکی از بچه های اوتیسم این انجمن خیریه است.مادر پسری ده ساله که معتقد است این انجمن می‌تواند به فرزنداو وکودکان اوتیسم این مملکت کمک کند اما این خانه شاید تا چند روز دیگر برپا نباشد.برای همین مادر امیرعلی و خیلی از هنرمندان و ورزشکاران پیشکسوت و شناخته شده در فضای مجازی از مردم درخواست کرده‌اند به یاری بچه‌های اوتیسم بیایند و این خانه را حفظ کنند.انجمن خیریه خانه اوتیسم یک ساختمان 4 طبقه است که توسط خیرین اجاره شده ودر اختیار این انجمن قرار گرفته است اما حالا مالک دو طبقه این ساختمان ملکش را برای فروش گذاشته است.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید مهاجری مسئول شعب انجمن اوتیسم ایران است، او با بیان این خبر به سپید می‌گوید:«این انجمن در 4 طبقه است . یک طبقه به گروه ستادی و مدیریت اختصاص دارد و سه طبقه دیگر مخصوص کارهای کلینیکی و درمانی ومدیریت است.متاسفانه مالک دو طبقه از ساختمان به ما اعلام کرد که ملکش را می‌خواهد بفروشد و فقط 20 روز به ما مهلت داد.اگر در این مهلت نتوانیم این دو واحد را از مالک بخریم باید تخلیه کنیم.»این دو واحد که مالک می‌خواهد بفروشد مخصوص کارهای کلینیکی و درمانی بچه‌هاست.مهاجری در این باره می‌گوید:«در این دو طبقه بیشتر کارهای کلینیکی و درمانی انجام می‌دهیم و فقط برای بچه‌ها تجهیز شده است.بازی درمانی و کارهای گروهی و کلاس‌های مخصوص بچه‌ها و خانواده‌ها در این دو واحد انجام می‌شود و اگر ما این دو طبقه را از دست بدهیم عملا دیگر جایی برای این فعالیت‌ها نداریم و باید فکر تازه‌ای بکنیم. »

خانه‌ای با 900 خانوار
       خانه اوتیسم ایران حدود 900 عضو اوتیسمی دارد.مهاجری در این باره می‌گوید:«تا کنون حدود 900 پرونده برای بچه‌های اوتیسم دراین خانه به ثبت رسیده است یعنی ما از سه تا چهل سال در این خانه عضو داریم که بیشتر آنها حضور فعال دارند و در کارهای درمانی و کلینیکی شرکت می‌کنند.»اما خانه‌ای با 900 عضو روی آب است و حالا موجی برای حفظ آن به راه افتاده است.مهاجری دراین باره توضیح می‌دهد:«خوشبختانه استقبال هنرمندان و ورزشکاران از این موضوع خیلی خوب بود. من درباره تخلیه و اینکه پولی برای خرید این دو واحد نداشتیم ، با چند نفر ازهنرمندانی که با ما همکاری می‌کردند درد دل کردم.

 آنها گفتند که بهتر است یک کمپین راه بیندازند و موضوع را رسانه‌ای کنند.آنها پیشنهاد دادند به دلیل اینکه رقم خیلی بالاست یک کمپین کمک به خانه اوتیسم راه بیندازیم.هنرمندان جامعه و احساسات مردم را بهتر می‌شناسند وگفتند از این طریق وارد شویم.ما هم استقبال کردیم» کمپین کمک به خانه اوتیسم از شنبه 8 آبان ماه شروع شد و افرادی مثل علی پروین،علی کریمی، علی انصاریان،رضا یزدانی،محمد سلوکی،مهدی سلطانی ،امیر جعفری ،لاله اسکندری، شهرام قائدی ،گلاره عباسی،بهاره رهنما،علی رام نورایی، ارمیا قاسمی،محراب قاسمخانی و امیر مهدی ژوله که در اینستاگرام بازدید کننده های زیادی دارند از مردم تقاضای کمک کردند.اینکه هر نفر 5 هزار تومان به شماره حساب انجمن واریز کند تا تنها خانه بچه‌های اوتیسم از بین نرود.

دولتی‌ها ما را نمی‌بینند
       کمپین راه افتاده است و تا چند روز دیگر هم این مهلت 20 روزه مالک تمام می‌شود.باید دید در این چند روز رقمی که از کمک‌های مردمی و خیرین جمع می‌شود به یک میلیارد و سیصد میلیون تومان می‌رسد یا نه.مهاجری می‌گوید:«ما فعلا صبر می‌کنیم تا ببینیم کمکهای مردمی چقدرمی‌شود.چاره‌ای هم نداریم اگر این رقم پیشنهادی مالک جمع نشود ،مجبوریم خانه را تحویل بدهیم.متاسفانه نهادهای دولتی هم هیچ کمکی به ما نمی‌کنند.ما بارها به وزارت بهداشت و بهزیستی و شهرداری تهران مراجعه کردیم.مشکلاتمان را مطرح کردیم اما متاسفانه نهادهای دولتی که دستشان بیشتر باز است هیچ کمکی به ما نکردند . ما هم فعلا منتظر هستیم ببینیم از این کمپین چقدر پول جمع می‌شود.امیدوارم بتوانیم این خانه را حفظ کنیم. خیلی حیف است واقعا.ما این‌جا کارهای خوب و مفیدی را شروع کرده‌ایم و حیف است که این خانه را از دست بدهیم.»

بیست روز برای ما هیچی نیست
       «فقط بیست روز مونده... بیست روز مونده تا بى خونه شدن کودکان اوتیسم.تا از دست رفتن تنها شانس صدها خانواده براى بهتر زندگى کردن کودکشون. تا بسته شدن درهاى امید. فقط بیست روز مونده... ولى هنوز بیست روز مونده... بیست روز مونده تا ما نشون بدیم نمیذاریم درهاى این خونه به روى این کودکان بسته بشه. تا به این خانواده ها بگیم که کنارتون هستیم توى این مسیر سخت. تا همه ثابت کنیم قدرت عشق رو... این کودکان نیاز به آموزش دارن. این خانواده ها نیاز به حمایت دارن. اونها رو تنها نذاریم. بیست روز براى ما هیچی نیست...»این متن مشترکی است که بیشتر هنرمندان و ورزشکاران آن را در صفحه اینستاگرام‌شان منتشر کرده‌اند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناصر قهرماني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
1
3
اولا هرچه گشتم در اينترنت سايتي از اين انجمن پيدا نكردم دوما نه در كمپين تلگرام ونه درجاي ديگري شماره تماس انجمن ويا شماره حسابي كه بشود به انجمن كمك كرد نيافتم اخر اين چگونه در خواست كمك است !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
من یه کلیپ دیدم و دنبال انجمن اتیسم گشتم و چند سایت در این رابطه پیدا شد که اتفاقا سایت اصلی با شماره کارت کمک هم پیدا شد اتفاقا تو شهرهای مختلف هم شعبه داشت مثل کاشان شیراز و .... مطمئن باش پیدا میکنی
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
2
سلام لاأقل يه ادرس يا تلفن بنويسيد كسي بخواد كاري كنه بدونه به كجا مراجعه كنه لطف كنيد بنده روراهنمايي بفرماييد
Amir
|
Canada
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
shomare kart eghtesad novin 6274121940017981
tel 09386688281

ladantabatabaei#
mahboub
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
*780*#7070
رو باید شماره گیری کنید برای کمک
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
سلام ضمن اینکه ماهم در این کمپینگ کمک میکنیم اگه ممکنه میزان کمک مردمم اعلام کنید تا ضمن شفاف سازی برای کمک بیشترم اقدامی بسه
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
سلام
راه اول)با شماره گیری *780*7070# میتونین مبلغ رو واریز کنین
راه دوم)واریز پول به شماره کارت:
6274121940017981
بانک اقتصاد نوین بنام انجمن اوتیسم ایران
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
0
شماره ای که گذاشته شده خاموشه... سایتی هم در این زمینه پیدا نکردم!
آخه چقدر بی برنامه!
از اینور دنیا که نمیشه فقط به یه شماره حساب اکتفا کرد برای مبلغ زیاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
سرچ کنید انجمن اتیسم سایتش میاد. در ضمن من نمیگم کمک نشه ولی موندم چرا تکیه کردیم به همون دو طبقه . یعنی نمیشه اون طبقه مدیریت رو تجهیز کرد؟ که در کل ساختمان باید دیوار کشیده بشه؟ عادت کرده ایم فقط تا به یه بن بست رسیدیم از مردم کمک بخواهیم تا به نظر بیاد دولت فکری برای اینها نکرده؟ کاش همه شعبه هاشو و نظر مسئولین رو جویا میشد بجای حمله یکباره. دقیقتر جستجو کنید
hamed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
1
شماره گیری برای کمک با تلفن همراه در اصل اینه #7070*780*
منظور دوستان نیز همین بوده که بعداز تایپ کردن برعکس چاپ شده
ممنون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار