کد خبر: ۱۲۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 28
دبیر علمی همایش ملی سالمندی گفت: سالمندان با مشکلات و بیماری های مختلف قلبی و اسکلتی مواجه هستند و درحالی که بهبود وضیت زندگی آنها نیازمند ارائه خدمات توانبخشی است اما بیمه ها اقدامی نمی کنند.

شفا آنلاین: دکتر کامران عزتی گفت: در دوره سالمندی به دلیل درگیری همزمان فرد با چند بیماری ، تغییرات روحی و روانی به وجود می آید و فرد سالمند نیازمند شرایط خاص درمانی و مراقبتی می‌شود.
عزتی از توانبخشی به عنوان یکی از نیازهای سالمندان برای کنار آمدن با مشکلات و بیماری ها نام برد و افزود: لازم است دستگاه های اجرایی، برنامه ریزی، علمی و تحقیقاتی کشور خود را برای چند سال آینده جامعه ایران آماده کنند.
به گزارش شفا آنلاین،آمارهای موجود از سالمند ی حدود هشت درصد جمعیت کشور با جمعیتی در حدود 7 میلیون نفر که افراد بالای 60 سال هستند، حکایت دارد و با توجه به روند کاهش نرخ باروری و بالارفتن طول عمر ایرانیان پیش بینی می شود این آمار تا سال 1430 به 25 درصد جمعیت کشور افزایش یابد.
وی که تخصص فیزیوتراپی دارد ، اظهار داشت: توانبخشی یکی از ضروریات دوران سالمندی است اما با وجود اهمیت آن، برخی خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه نیست و این مسئله موجب فشار مالی به خانواده ها و ناتوانی توانایی در نگهداری، درمان و مراقبت می شود.
وی افزود: عمده مشکلات پزشکی دوره سالمندی بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی و سایر بیماری ها مثل پوکی استخوان و آرتروز است که با استفاده از خدمات توانبخشی می توان از عوارض این بیماری ها و سایر مشکلات سالمندان کاست.
عزتی با تاکید بر نقش فیزیوتراپی در درمان و تسهیل مشکلات سالمندان گفت: فیزیوتراپی نقش بارزی در توانبخشی سالمندان دارد ، در این زمینه دارای نیروی متخصص با دانش بالایی در کشور هستیم اما تعداد مراکز ارائه دهنده این خدمات کافی نیست.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: سالمندی باید از جنبه های مختلف پزشکی، توانبخشی، روانشناختی، بهداشتی و سایر موارد، مورد توجه قرار گیرد.
دبیر علمی همایش ملی سالمندی گفت: اولین همایش ملی سالمندی دکتر حکیم زاده با محور توانبخشی و فیزیوتراپی با حضور استادان علوم توانبخشی و پزشکی، پژوهشگران و علاقه مندان 20 و 21 آبان 1395 در دانشکده پزشکی رشت برگزار می شود.
محمد حکیم زاده، متولد 1293 بنیانگذار اولین آسایشگاه سالمندان کشور در رشت در دهه 40 شمسی و نیز بنیانگذار آسایشگاه کهریزک در تهران است که در سال 1362 درگذشت.
برچسب ها: سالمند ، جامعه ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: