کد خبر: ۱۲۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 28
احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و رئیس اولین سال شورای چهارم، روز گذشته گفت: «خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در زمان ریاست من بر شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بازدید از پروژه بیمارستان مغز و اعصاب موسسه خیریه امام رضا(ع)، پرداخت یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای کمک به ساخت این بیمارستان را وعده داده‌ام.»
شفا آنلاین: وی با بیان اینکه ‌این خبر صحت ندارد تاکید کرد: «بنده در این بازدید اعلام کردم برای ادامه ساخت این بیمارستان اعتباری معادل یک هزار میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین پیش بینی شده که این رقم بر اساس گزارش از گلریزان همان ایام از جانب خیرین اعطا شده بود.» مسجد جامعی همچنین تصریح کرد:«شفاف‌سازی نسبت به بودجه‌های تخصیص‌یافته در این پروژه مانند هر پروژه دیگر امری معمولی است.»

به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید وی یادآور شد: «در زمان ریاست سال اول شورای فعلی، وقتی ردیف بودجه‌ای برای کمک به ساخت بیمارستان مغز و اعصاب در تبصره بودجه آمد،‌ به دلیل شفاف نبودن، با تخصیص اعتبار پیشنهادی برای این پروژه موافقت نکردیم. از این رو در سال 93 اعتباری برای این کار در ردیف‌های بودجه مصوب نیست و در سال های قبل و پس از آن این اعتبار دیده شده است.»

       مسجدجامعی اظهار کرد: «پیش از این نیز گفته‌ام که در این کار نام اشخاص معتبر و معتمدی مطرح است و هرگونه بی‌دقتی ممکن است به وجهه آنان آسیب بزند.» وی با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته 600 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تخصیص داده شده، گفت: «در زمان اعلام موافقت برای تخصیص این اعتبار از سوی کمیسیون سلامت، ‌محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد شد به منظور شفاف‌سازی مالی یک نفر از اعضای شورای شهر در تشکیلات این بیمارستان حضور داشته باشد، که به تصویب نمایندگان شورا رسید.»

       عضو شورای شهر تهران با اشاره به سخنان مهدی چمران رئیس این شورا درباره موافقت نکردن مسئولان بیمارستان با حضور نماینده شورا در مجموعه مدیریتی بیمارستان،‌ خاطرنشان کرد:‌ «این واکنش به پیشنهاد مصوب شورا، جای تامل دارد.» وی یادآور شد: «نماینده شورا در این بیمارستان، نماینده مردم تهران است و نباید از حضور او نگران بود.»

آغاز ماجرا
       یکشنبه همین هفته روزنامه شرق در گزارشی با عنوان ناگفته‌های خیریه امام رضا به این مسئله پرداخت. به گفته شرق خیریه امام رضا‌(ع) طبق آنچه در روزنامه رسمی ثبت شده است، در فروردین سال ٩٣ به ثبت رسیده و به‌جز زهرا مشیر، همسر شهردار تهران که در10 سال اخیر با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگو نداشته است، دیگر اعضای آن عموما چهره‌های رسانه‌ای نیستند. زهراسادات مشیراستخاره، همسر محمدباقر قالیباف است. به جز چند نفر دیگر که نام آنها در این میان آمده است، نام مصطفی غفاری، دستیار پروفسور سمیعی نیز به چشم می‌خورد. این خیریه قبل از تاسیس هم فعالیت‌های زیادی داشته و بسیاری از اقدامات حوزه زنان بی‌سرپرست را که در حیطه کاری خانم مشیر بوده پوشش می‌داده و بخشی از این اقدامات هم به سال ٩٢ برمی‌گردد. بسیاری از این اقدامات که شکلی مردمی، نیکوکارانه و فراگیر دارد، نمودی خداپسندانه در جامعه پیدا کرده.

       دهم مهر پروفسور سمیعی میهمان برنامه تلویزیونی «دورهمی» بود، در کنار توضیحات مفصلی که درباره مرکز مغز و اعصاب داد، در جمله‌ای که همه‌جا پخش شد، گفت: «شخص شهردار، نهایت همدلی و کمک را به بنده کرد و همیشه می‌گفت من به‌عنوان شهروند کمک می‌کنم، نه شهردار.»

       به نظر می‌رسد ایده گزارش روزنامه شرق از مطلب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران آمده باشد. رحمت‌الله حافظی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود واگذاری 49هزارو 608 متر زمین در منطقه 22 به خیریه‌‌ای که همسر قالیباف عضو هیئت امنای آنجا است به قیمت هر متر 149 هزار تومان را از مصادیق خدمت به شهدا خوانده بود. در پی انتشار این مطلب دفتر شهردار تهران با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این اراضی به نرخ کارشناسی فروخته شده است.

       حافظی همچنین در سیصدمین جلسه علنی شورای شهر تاکید کرد که مشکل اصلی ما در ساخت بیمارستان نیست بلکه مربوط به بی نظمی‌ها و نابسامانی‌های اداری و مالی در شهرداری است.

       بیمارستان مغز و اعصاب خیریه امام رضا(ع) در محدوده غرب تهران و در حاشیه بزرگراه شهید خرازی(ادامه بزرگراه همت) درحال احداث است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: