کد خبر: ۱۲۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
شفاف سازی نسبت به بودجه های تخصیص یافته در این پروژه مانند هر پروژه دیگر امری معمولی است.ضمن اینکه نماینده شورا در این بیمارستان، نماینده مردم تهران است و نباید از حضور او نگران بود.

شفاآنلاین :اجتماعی <سلامت <احمد مسجد جامعی اخبار منشتره در شبکه های مجازی و منتسب به وی مبنی بر اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار به بیمارستان مغز و اعصاب تهران را جعلی خواند.


به گزارش شفاآنلاین، عضوشورای اسلامی شهرتهران روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این مطلب افزود: خبری در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در زمان ریاست من بر شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بازدید از پروژه بیمارستان مغز و اعصاب موسسه خیریه امام رضا(ع)، پرداخت یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای کمک به ساخت این بیمارستان را وعده داده‌ام.

وی با بیان اینکه ‌این خبر صحت ندارد تاکید کرد: بنده در این بازدید اعلام کردم برای ادامه ساخت این بیمارستان اعتباری معادل یک هزار میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین پیش بینی شده که این رقم بر اساس گزارش از گلریزان همان ایام از جانب خیرین اعطا شده بود.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: ‌شفاف سازی نسبت به بودجه های تخصیص یافته در این پروژه مانند هر پروژه دیگر امری معمولی است.
وی یادآور شد: در زمان ریاست سال اول شورای فعلی، وقتی ردیف بودجه ای برای کمک به ساخت بیمارستان مغز و اعصاب در تبصره بودجه آمد،‌ به دلیل شفاف نبودن، با تخصیص اعتبار پیشنهادی برای این پروژه موافقت نکردیم.
وی عنوان کرد: از این رو در سال 93 اعتباری برای این کار در ردیف‌های بودجه مصوب نیست و در سال های قبل و پس از آن این اعتبار دیده شده است.
وی اظهار کرد: پیش از این نیز گفته ام که در این کار نام اشخاص معتبر و معتمدی مطرح است و هرگونه بی دقتی ممکن است به وجه آنان آسیب بزند.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 600 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تخصیص داده شده، گفت: در زمان اعلام موافقت برای تخصیص این اعتبار از سوی کمیسیون سلامت، ‌محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد شد به منظور شفاف سازی مالی یک نفر از اعضای شورای شهر در تشکیلات این بیمارستان حضور داشته باشد، که به تصویب نمایندگان شورا رسید.
وی با اشاره به سخنان مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره موافقت نکردن مسئولان بیمارستان با حضور نماینده شورا در مجموعه مدیریتی بیمارستان،‌ خاطر نشان کرد:‌ این واکنش به پیشنهاد مصوب شورا، جای تامل دارد.

وی یادآور شد: نماینده شورا در این بیمارستان، نماینده مردم تهران است و نباید از حضور او نگران بود.
گفتنی است رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هفته گذشته در صفحه اینستاگرام خود مطلبی به شرح «واگذاری 49608 متر زمین در منطقه 22 به خیریه ای که همسر قالیباف عضو هیات امنای آنجا است به قیمت هر متر 149 هزار تومان از مصادیق خدمت به شهدا است» را منتشر کرد.
در پی انتشار این مطلب دفتر شهردار تهران با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این اراضی به نرخ کارشناسی فروخته شده است.
حافظی همچنین روز گذشته در سیصدمین جلسه علنی شورای شهر تاکید کرد که مشکل اصلی ما در ساخت بیمارستان نیست بلکه مربوط به بی نظمی ها و نابسامانی های اداری و مالی در شهرداری است.
بیمارستان مغز و اعصاب خیریه امام رضا(ع) در محدوده غرب تهران و در حاشیه بزرگراه شهید خرازی(ادامه بزرگراه همت) درحال احداث است.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: