کد خبر: ۱۲۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 27
دور از ذهن نیست که در آینده‌ای نه چندان دور صحبت کردن برای تشخیص وجود برخی ازبیماری‌ها کافی باشد.
 شفا آنلاین:   شرکت «فراسوی سخن Beyond Verbal» که متخصص تجزیه و تحلیل عواطف از طریق شناسایی آواهای گفتاری است، برنامه‌ای در دست دارد که می‌توان آن را نخستین گام تحقق این امر دانست.

به گزارش شفا آنلاین:درطرح تحقیقاتی یاد شده با شناسایی و در کنار هم گذاشتن جزییات صوتی که برای گوش انسان نامحسوس است، می‌توان به حالات روحی فرد پی برد. وجود این بیومارکرها می‌تواند برای پزشک معالج هشدار پیش‌‌درآمد وقوع طیف وسیعی از بیماری‌های گوناگون از افسردگی و اضطراب گرفته تا بیماری قلبی باشد.

       طی 21 سال گذشته شرکت فراسوی سخن اطلاعات وسیعی در این ارتباط جمع‌آوری وتجزیه تحلیل کرده است. به این منظور دو و نیم میلیون پیام صوتی در 40 زبان مختلف ثبت و بروز عواطف گوناگون بشری در آنها شناسایی شد. این شرکت که تاکنون از همکاری مایوکلینیک برخوردار بوده، با انتشارنتایج تحقیقات بعمل آمده و برنامه‌ها آتی خود در صدد جلب توجه و همکاری مراکزمعتبر دانشگاهی جهان است.

       یوال مور، مدیر عامل شرکت، چنین می‌گوید: «هدف ما توسعه و پیشرفت فناوری است که بوسیله آن بتوان نیروی نهفته را در صدای انسان مهار کرد. این نیرو می‌تواند معرف عواطف یا ارتباط بین صدا و سلامت فرد باشد. ما باور داریم که در حال رمزگشایی از مفاهیم تازه‌ای هستیم.»

       تحلیل آواهای صوتی با استفاده از حق مولف ممکن است. پس از تحلیل پزشک و محقق، اصوات را با حالات روحی فرد در هنگام ضبط صدا تطبیق می‌دهند. این کار توسط پردازنده هوش مصنوعی انجام می‌شود و قانون حفظ اسرار بیمار که در سال 1996 تصویب شده، در مورد آن اعمال می‌شود. در صورت موفقیت این طرح بسیاری از روش‌های تهاجمی تشخیص پزشکی توسط آن جایگزین می‌شود، یعنی اتفاقی عظیم در روند تشخیص پزشکی.سپید
منبع: نشریه هوش مصنوعی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: