کد خبر: ۱۲۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 23
شفا آنلاین>سلامت>یک بررسی جدید تخمین می‌زند که مواد شیمیایی یافت ‌شده در بطری‌های پلاستیکی، مواد پیش‌گیرنده شعله، قوطی‌های فلزی کنسرو غذا، مواد پاک‌کننده، مواد آرایشی و مواد حشره‌کش در هر سال باعث ایجاد ۴۳۰ میلیارد دلار هزینه بهداشتی و از دست رفتن درآمد می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،  پژوهشگران در مقاله‌ای در ژورنال لنست دیابت و اندوکرینولوژی می‌نویسند که این مقدار بیش از ۲ برابر هزینه تخمینی مورد مشابه در اتحادیه اروپا است که مقررات ممکن است قرارگیری در معرض برخی از این مواد شیمیایی را محدود کنند.

       مواد شیمیایی موردبحث «مختل‌کننده‌های غدد داخلی» نام دارند، زیرا می‌توانند با کارد دستگاه غدد درون‌ریز یا هورمونی بدن تداخل کنند و بعث اثرات رشدی، تناسلی، عصب‌شناختی و ایمنی منفی شوند.

       دکتر لئوناردو تراساند، پژوهشگر در مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه نیویورک و سرپرست این بررسی گفت: «این یافته‌ها نشان می‌دهند تدوین مقررات برای محدود کردن این مواد شیمیایی مختل‌کننده غدد درون‌ریز چه سودمندی‌های بزرگ بهداشتی و اقتصادی می‌تواند داشته باشد.»

       پژوهشگران برای این بررسی آنالیزهای نمونه‌های خون و ادرار شرکت‌کنندگان در نظرخواهی ملی بهداشت و تغذیه (NHANES) را که وجود مواد مختل‌کننده غدد درون‌ریز را نشان داده بود، بازبینی کردند.

       آنان هزینه مربوط به این مواد شیمیایی را بر اساس هزینه مستقیم درمان و نیز هزینه غیرمستقیم از دست رفتن بهره‌وری یا درآمد تخمین زدند. آنان نتایج این بازبینی در آمریکا را با یافته‌های یک بررسی قبلی انجام‌شده در اروپا مقایسه کردند. هزینه‌ها در آمریکا عمدتا به علت استفاده گسترده از مخلوط مواد شیمیایی به‌کاررفته برای اسباب و اثاثیه خانه برای کاهش قابلیت شعله‌وری نسبت به اروپا بالاتر بود. استفاده از این مواد در اروپا از سال ۲۰۰۸ محدود شده است.
منبع: Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: