کد خبر: ۱۲۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 23
شفا آنلاین>اجتماعی>نروبوتیکس (Neurobotics) یک شرکت نرم‌افزاری روسی است که در حوزه ارائه فناوری رابط میان مغز و کامپیوتر فعالیت دارد.
به گزارش شفا آنلاین،  این شرکت به دنبال ارائه فناوری است که با استفاده از آن می‌توان از مغز برای کنترل کامپیوتر استفاده کرد، حال این کامپیوتر می‌تواند یک پروتز روباتیک باشد. نروبیوتیکس در حال ساخت و بهبود هدست نرونی است که می‌تواند سیگنال‌های مغز را بخواند.

 این ابزار سیگنال‌های تولید شده را در بخش کورتکس مغز خوانده و به کامپیوتر انتقال می‌دهد تا توسط دستگاه دیگری مورد استفاده قرار گیرد. این فناوری می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد. یکی از کاربردهای این فناوری، استفاده از آن برای ساخت پروتزهای متصل به کامپیوتر است. به همین دلیل مسئولان این شرکت تصمیم گرفتند در رقابت سیباتلون (Cybathlon) شرکت کنند

 این رقابت برای ارائه فناوری‌های مورد استفاده توسط افراد معلول تدارک دیده شده است. این هدست نرونی از یک کلاهخود تشکیل شده که روی آن الکترودهایی قرار دارد. در پشت آن یک آمپلی‌فایر زیستی قرار دارد که می‌تواند اطلاعات را از طریق بلوتوث به کامپیوتر منتقل کند. در حال حاضر بزرگترین چالش در این فناوری، آن است که برای استفاده از این ابزار لازم است یک نفر درگیر باشد. قدم بعدی در این مسیر آن است که ما اقدام به ساخت الکترود خشک در این هدست نرونی کنیم. بعد از این که این بهبودها روی هدست انجام شد، می‌توان از آن بدون نیاز به کمک کسی استفاده کرد.»
منبع: NBIC
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: