کد خبر: ۱۲۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 23
عضو هیأت مدیره ی انجمن تغذیه ی ایران درگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین :عضو هیأت مدیره ی انجمن تغذیه ی ایران گفت :نسل آینده به واسطه ی فست فود،تلویزیون و رایانه رو به زوال می رود پس بهتر است تا دیر نشده همگی دست دردست هم کاری کنیم.
 دکتر سید ضیاءالدین مظهری در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب گفت:وقتی همه دیدگاه ها بر اساس تشخیص ودرمان باشد، هزینه های ی کشور  بالا می رود . این در حالی است که  اگر به پیشگیری توجه بیشتری کنیم بی تردید از افزایش بیماری های غیر واگیر جلوگیری می کنیم و همچنین گلوگاه هزینه های تشخیص و درمان هم تنگ تر می شود .


 وی افزود: کودکان ،نو جوانان و جوانان ما تحت فشارهای مختلف وبا یک "پتک "رو به زوال می روند،اما پتک چیست ؟ یکی پیتزا که نماینده ی فست فودها است، یکی تلویزیون و دیگری رایانه. این سه عامل، مخرب کودک و نوجوان و جوان ماست و باعث آسیب رساندن به  آینده سازان کشور می باشد.

دکتر مظهری گفت: متأسفانه امروزه اغلب مردم از فست فودها استفاده می کنند و همچنین فرزندان ما که باید با غروب آفتاب به خواب بروند تا ساعت بیولوژیکی بدن شان فعال شود که بی تردید درروند رشد و آمادگی آنها برای یک روز پر ثمر جهت یادگیری و یادآوری مؤثر است ،به دیدن برنامه هایی که آنها را به تهاجم وا می دارد ودر خور این بچه ها نیست تا نیمه شب بیدار می مانند، و با خواب کم عمق و کوتاه مدت به خوردن صبحانه بی میل واز صبحانه گریزان می شوند.

متخصص تغذیه تأکید کرد: روند سلامتی ،رشد و یادگیری فرزندی که شب خوب استراحت نکند وصبحانه ی مناسبی هم نخورد، دچاراختلال می شود و تحت تأثیر خواب نا کافی، تغذیه ی نامتناسب و دیدن سی دیها  و بازی های کامپیوتری که چیزی جز خشونت را در فرزندان نهادینه نمی کند ،با نسلی رو به زوال روبرو می شویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:اگر ما به خودمان نیاییم ودر روش زندگی تغییر ایجاد نکنیم، نسلی که فردا می خواهد کشور را اداره کند، نسلی ضعیف از جنبه جسمی و ناآگاه  از لحاظ ذهنی خواهند بود.پس همگی ما تادیرنشده باید برای نجات سلامت نسل آینده بکوشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: