کد خبر: ۱۲۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 20
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه90 درصد مبتلایان به کمردرد نیاز به جراحی ندارند، گفت: 70 درصد از این بیماران با رعایت برخی مسائل اولیه زندگی و 20 درصد نیز با استراحت حداقل 6 هفته ای بدون انجام جراحی درمان می شوند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدعلی محسنی بندپی روز پنجشنبه در چهارمین سمینار بیماران اسکلتی و عضلانی در ساری افزود: 10 درصد مبتلایان به کمردرد برای درمان بیماری خود نیاز به جراحی دارند و این روند نیز باید با شناخت نوع بیماری و بیمار انجام شود.

وی اضافه کرد: به دلیل بالا بودن هزینه جراحی و درمان کمردرد حدود 90 درصد از هزینه های این بخش برای 10 درصد افراد مبتلا هزینه می شود.
** کمردرد در 50 درصد از پرستاران ایرانی
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران همچنین گفت : بر اساس تحقیقات میدانی از یکهزار و 300 پرستار در کشور ، حدود 50 درصد آنان از کمردرد رنج می برند.
وی با اعلام این که علت 33 درصد از مرخصی استعلاجی پرستاران ایرانی در سال به دلیل کمردرد است ، افزود : این آمار سه برابر میانگین استاندارد جهانی است.
به گفته وی 11 درصد از مرخصی استعلاجی پرستاران در جهان به دلیل کمردرد است.
مشاور عالی سازمان بهزیستی درامور توانبخشی و روابط بین الملل گفت : در کنار پرستاران ، دندانپزشکان و جراحان به خصوص پزشکان جراحی عمومی نیز از دیگر گروههای حوزه سلامت هستند که از کمردرد رنج می برند.
**
محسنی بندپی همچنین گفت: براساس تحقیقات میدانی حدود 20 درصد از پسران دانش آموز مقطع راهنمایی و 15 درصد از دختران دانش آموز نیز در این مقطع تحصیلی در ایران از بیماری کمردرد رنج می برند.
به گفته وی ، این آمارها از نتایج تحقیق بر روی پنج هزار دانش آموز به دست آمده است.
وی سنگینی محتویات کوله پشتی و حمل نامناسب آن به خصوص کوله پشتی چرخ دار را یکی از علت های ابتلای این دانش آموزان به کمردرد عنوان کرد.
محسنی بندپی گفت که کم تحرکی ، کم شدن آفتاب گیری و استفاده طولانی مدت از لب تاپ و تکنولوژی جدید برای سرگرمی هم از دیگر علت های افزایش کمردرد در نوجوانان کشور است .
چهارمین سمینارملی دو روزه بیماری اسکلتی و عضلانی صبح امروز در ساری آغاز به کار کرد و فردا پایان می یابد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: