کد خبر: ۱۲۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 20
شفا آنلاین>اجتماعی>به گفته یک مقام رسمی که رهبری اصلاح نظام پیوند چین را بر عهده دارد، این کشور کوچک‌ترین پیوند عضو غیر‌داوطلبانه را تحمل نکرده و با فساد در سیستم نوپای اهدا‌ی خود مبارزه می‌کند.
 به گزارش شفا آنلاین،سال گذشته، چین رسما به استفاده سیستماتیک از اعضای بدن زندانیان اعدام‌شده در اعمال پیوند پایان داد؛ کاری که گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی و متخصصان اخلاق پزشکی سال‌ها آن را محکوم کرده بودند. مقامات مایل به ارائه تصویری از یک سیستم اهدا متناسب با اهمیت فزاینده چین هستند. آنها برای پاسخگویی به تقاضای فراوان پیوند، بازار سیاه قاچاق عضو را سرکوب کردند و نرخ اهدای عمومی را بالا بردند.

       هوانگ جیفو، مدیر کمیته اهدای عضو و پیوند چین می‌گوید: «این کشور با وجود چالش‌ها در زمینه فساد تجارت عضو غیر‌قانونی، به سختی برای بهبود این سیستم و افزایش شفافیت تلاش می‌کند.»

       او می‌افزاید: «تضمین می‌کنم 100 درصد اهدا‌کنندگان از سال 2015 در سیستم ما، شهروندان داوطلب بوده‌اند. از آنجا که چین کشوری بزرگ با 3/1 میلیارد نفر است و توسعه منطقه‌ای نابرابری دارد، تخلفات قانونی گاه به گاه غیر قابل اجتناب هستند؛ اما دولت چین این نوع از نقض قانون را تحمل نمی‌کند.» به گفته سازمان جهانی بهداشت ، سال قبل در چین حدود

       ۱۱۰۰۰ پیوند عضو انجام شده است؛ اگرچه این تردید وجود دارد که تعداد عمل‌های غیر‌قانونی و ثبت‌نشده بسیار بالاتر باشد. پکن بارها اتهامات محققان حقوق بشر و دانشمندان مبنی بر دریافت اجباری اندام‌ از زندانیان عقیدتی را تکذیب کرده است. دولت در سال 2007 برای جلوگیری از تجارت اعضا غیر‌قانونی، پیوند از اهدا‌کنندگان زنده را ممنوع کرد؛ به جز برای زوجین، بستگان خونی و سایر اعضای خانواده.
منبع: Reuters

برچسب ها: فساد ، اهدا عضو ، چین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: