کد خبر: ۱۲۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 18
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سلامت انسان ها تا پنج درصد به عوامل ژنتیکی، تا 20درصد به اقدامات پزشکی و تا 50درصد متاثر از عوامل محیطی است بنابراین باید به محیط توجه لازم را داشت.
به گزارش شفا آنلاین، دکترعلی جعفریان روز سه شنبه در نشست خبری اولین همایش بین المللی و نوزدهمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار اظهارکرد: 25 درصد از سلامت نیز متاثر ازعوامل رفتاری است، بطور مثال شایع ترین علت مرگ جوانان درکشور، تصادفات رانندگی است و هرچند وضعیت راه و جاده در آن بی تاثیر نیست اما رفتارهای پرخطری مانند تند راندن مهم تر است.
وی یادآورشد: اجزایی مانند امواج رادیو اکتیو و آب نیز از عوامل تعیین کننده سلامت به شمار می روند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به امضای سند بین المللی اهداف توسعه پایدار از سوی ایران گفت: دراین سند، 17 هدف مهم برای توسعه پایدارکشورها تا سال 2030 طراحی شده است.
جعفریان، از بین بردن فقر، رفع گرسنگی، سلامت و زندگی خوب، آموزش باکیفیت، عدالت از نظر جنسیتی، آب سالم، انرژی تمیز، کار مناسب و رشد اقتصادی، صنعت، نوآوری و زیرساخت ها، عدالت و از بین بردن نابرابری ها، شهرهای پایدار، تولید و مصرف مسئولانه، اقدامات آب و هوا، زندگی زیر آب، زندگی روی زمین، صلح وعدالت در سطح بین المللی و همکاری همگان برای تحقق این موارد را اهداف توسعه پایدارعنوان کرد.

**حاشیه نشینان تهران امکانات درمانی لازم را ندارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: وضعیت سلامت حاشیه نشینان تهران بهترشده و قابل مقایسه با 15 سال پیش نیست.
جعفریان افزود: حدود دو میلیون نفر در اطراف تهران مانند اسلامشهر و رباط کریم زندگی می کنند که از نظر اسم، حاشیه نشین نیستند اما امکانات درمانی لازم را ندارند اما حاشیه نشینان تهران حتی مهاجران غیرقانونی از خدمات بهداشتی اولیه برخوردارهستند.
اولین همایش بین المللی و نوزدهمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار از اول تا سوم آبان ماه در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: