کد خبر: ۱۲۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 19
شفا آنلاین>سلامت> قبل از انجام عمل جراحی تعویض مفصل ران، بیمار باید برای جراحی آماده شود و این آمادگی مستلزم طی مراحلی است.
 به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید   در اولین ملاقاتی که با پزشک ارتوپد خواهید داشت وی ابتدا در مورد درد و محدودیت حرکت مفصل لگن (ران) و عوامل مرتبط با آن از شما اطلاعاتی کسب کرده و راجع به وضع کلی سلامت شما مانند دیگر بیماری‌های احتمالی که دارید با شما صحبت کرده، سپس مفصل ران شما را معاینه می‌کند. مقدار حرکت و درد مفصل و تغییر شکل ظاهری اندام، کوتاهی اندام تحتانی، لنگش و قدرت اندام تحتانی از مواردی است که پزشک در هنگام معاینه به آن توجه می‌کند.

       بررسی‌های قبل از جراحی: از روش‌های تصویربرداری مثل رادیوگرافی ساده برای بررسی تغییرات ایجاد شده در مفصل ران استفاده می‌شود و گاهی ممکن است از سی‌تی اسکن برای بررسی‌های بیشتر استفاده شود. هر چه پزشک جراح بیشتر از شکل مفصل آسیب دیده شما اطلاع داشته باشد بهتر می‌تواند آن را جراحی کند.

       آزمایش‌هایی مثل آزمایش خون و ادرار و نوار قلبی و عکس قفسه سینه از شما گرفته می‌شود.

       در صورت لزوم قبل از جراحی، با متخصص بیهوشی یا متخصص قلب در مورد وضعیت سلامت شما مشاوره می‌شود.

       داروهایی که از قبل مصرف می‌شوند: در صورتی‌که بیمار از قبل از دارو یا داروهای خاصی استفاده می‌کند باید همه آنها را به پزشک اطلاع دهد. اگر نام آنها را نمی‌شناسید باید همه آنها را با خود به نزد پزشک برده و نشان دهید. بعضی داروها باید قبل از جراحی قطع شوند.‌ بطور مثال، آسپرین یا بعضی داروهای رقیق کننده خون (مانند وارفارین یا پلاویکس) باید یک هفته قبل از انجام جراحی قطع شوند. تمام داروهای ضددرد مانند بروفن، دیکلوفناک، ایندومتاسین، ناپروکسن، پیروکسیکام و ملوکسیکام را یک هفته قبل از جراحی قطع کنید. مصرف سلکوکسیب یا استامینوفن اشکالی ندارد.

       پیشگیری از عفونت بعد از جراحی: بعد از هر عمل جراحی احتمال عفونت در محل عمل وجود دارد. به علت وسیع بودن جراحی تعویض مفصل لگن، عفونت آن خطرناک و پرعارضه بوده و به سادگی قابل درمان نیست. پس هر اقدامی را باید انجام داد تا احتمال این عارضه را به حداقل رساند. میکروب‌ها برای ایجاد عفونت معمولا از راه خون به محل جراحی می‌رسند. این میکروب‌ها ممکن است حتی سال‌ها بعد از انجام جراحی تعویض مفصل، از راه خون به محلی که مفصل مصنوعی وجود دارد رسیده و عفونت ایجاد کنند. سه راه مهم ورود میکروب‌ها به جریان خون، پوست و دهان و ادرار است.

به هرگونه بیماری پوستی قبل از عمل باید دقت شود و در صورت وجود عفونت لازم است درمان مناسب تا ریشه‌کنی عفونت انجام شود

       هرگونه عفونت ادراری قبل از جراحی باید کشف و درمان شود. در کسانی که سابقه عفونت ادراری دارند یا در مردان مسن با سابقه بزرگی پروستات، دقت به این مسئله اهمیت بیشتری دارد. بیماران با عفونت اخیر یا عفونت مکرر اداری قبل از جراحی باید تحت بررسی قرار گرفته و درمان شوند. مردان مسنی که مشکلات پروستات دارند قبل از تعویض مفصل باید درمان‌های لازم را برای مشکل پروستات، اگر لازم است، انجام دهند

       میکروب‌ها می‌توانند از راه عفونت‌های دندان به جریان خون راه پیدا کنند، پس هرگونه بیماری دهان و دندان بخصوص اگر نیازی به جراحی لثه یا کشیدن دندان هست، باید قبل ار انجام تعویض مفصل ران با مشاوره با دندانپزشک کاملا درمان شوند.

      
مهرداد منصوری
اورتوپد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: