کد خبر: ۱۲۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 15
شفا آنلاین>سلامت>دبیر کل خانه پرستار گفت: طراحان طرح تحول سلامت ذینفعان بخش خصوصی و تاثیرگذاران در بخش دولتی بودند و در طراحی آن از نظر کارشناسان علوم اقتصادی، مدیریت و بهداشت استفاده نشده است.
 به گزارش شفا آنلاین،محمد شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستار گفت: وزارت بهداشت طی سه سال گذشته از شیوه‌های نامناسب و غیر عرف برای حذف منتقدین خود استفاده کرده است؛ در حالیکه باید بدانند با استفاده از شیوه‌های تهدید و فشار و حذف منتقدین مشکلات نظام سلامت نه تنها حل نخواهد شد بلکه پیچیده‌تر می‌شود.

وی افزود: امروزه در دنیا تصمیمات بر مبنای همیاری، آگاهی، هماهنگی و مشارکت گرفته می‌شود زیرا استفاده از خرد جمعی تصمیمات را اثربخش‌ و کارآمد می‌کند اما وقتی تصمیمی به بزرگی طرح تحول سلامت و با بار مالی زیاد، بدون توجه به نظر کارشناسانه و با ناپختگی و عدم لحاظ شاخص‌ها گرفته می‌شود به طور حتم با شکست روبه‌رو خواهد شد.

دبیر کل خانه پرستار طراحی طرح تحول را به‌وسیله بنگاه ذینفعان بخش خصوصی و تاثیرگذاران در بخش دولتی دانست و گفت: از نظر کارشناسان علوم اقتصادی، مدیریت، اقتصاد و بهداشت در طراحی این طرح استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز وزارت بهداشت به جای توجه به منتقدین با ابزارهای مختلف و به خصوص به کمک رسانه‌ها سعی در فرافکنی و سرپوشی بر اشکالات این طرح را دارد گفت: بی توجهی به اشکالات طرح هم سبب شد که با گذشت زمان این طرح همچون توده‌ای بزرگ شده و بر بدنه دولت سنگینی کند در حالیکه اگر به انتقادات توجه می‌شد شاید این مشکلات را نداشتیم .

دبیر کل خانه پرستار در خصوص بدهی بیمه‌ها گفت: این بدهی هم اکنون به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است که همچون فیش‌های نجومی محصول طرح تحول سلامت است. همچنین باید دانست که این طرح در صورت ادامه یافتن سبب می شود بدهی بیمه‌ها در کمتر از یکسال به مقدار تمامی بودجه‌های عمرانی کشور برسد.

شریفی مقدم گفت: دولت برای حفظ آبرو اقدام به فروش اوراق قرضه کرده است که باید دانست این کار هیچ توجیه عقلی، اقتصادی و شرعی ندارد؛ وزیر بهداشت از مراجع قضایی خواستند تا با کسانی که بدون ارائه مدرک به وزارت تهمت می‌زنند برخورد کنند و منظور ایشان تنها منتقدین بود که هیچ‌گاه نخواستند صحبت‌های آنان را بشنوند.

برچسب ها: پرستار ، سلامت ، تحول
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: