کد خبر: ۱۲۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 05
شفا آنلاین>اجتماعی> مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه هم اکنون 40 میلیون ایرانی زیرپوشش این بیمه قرار دارند، گفت: از این تعداد 11 میلیون نفر در دولت تدبیر و امید زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
به گزارش شفا آنلاین، محمدجواد کبیر روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: این تعداد بیمه شده جدید در 800 سکونتگاه غیررسمی کشور زندگی می کنند.
وی ادامه داد: 86 درصد از این جمیعت حاشیه نشین بودند که 91.7 درصد آنان درآمدی ماهیانه کمتر از 10 میلیون ریال داشتند.
کبیر، تعداد جمیعت بیمه شده روستایی را 22 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: 68 هزار نفر از بیمه شدگان جزو بیماران خاص هستند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور، ارائه خدمات سرپایی و بستری در مراکز درمانی دولتی را از اولویت های این بیمه دانست و گفت: بیشترین جمعیت بیمه شده کشور در استان تهران است.
کبیر خاطرنشان کرد: 130 هزار نفر از اتباع خارجی در کشور زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی مطالبات پرداخت نشده بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی و بخش خصوصی تا پایان سال گذشته را 57 هزار میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان 40 هزار میلیارد ریال مربوط به مطالبات وزارت بهداشت است که تا امروز با استفاده از منابع سال 95 در حدود 42 هزار میلیارد ریال از این مطالبات را پرداخت کردیم.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه 654 هزار نفر در این استان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند، افزود: از این تعداد 472 هزار نفر عضو صندوق بیمه روستایی، 6 درصد زیرپوشش بیمه همگانی و مابقی عضو سایر صندوق ها هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: