کد خبر: ۱۲۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 06
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>یک مطالعه تازه نشان می‌دهد نسبت نوزادان آمریکایی که در هنگام تولد مبتلا به سندرم محرومیت پس از مواجهه با هروئین یا داروهای شبه‌افیونی نسخه‌ای در دوران جنینی هستند، در کمتر از یک‌دهه دو برابر شده است.
به گزارش شفا آنلاین،  در آمریکا، میزان سندرم قطع نوزادان ناشی از استفاده مادران از مواد مخدر - که شامل هروئین و همچنین مسکن‌های تجویزی مانند کدئین و ویکودین می‌شود - از 8/2 مورد به ازای هر ۱۰۰۰ تولد در سال ۲۰۰۹ به 3/7 مورد در هر ۱۰۰۰ تولد در ۲۰۱۳ افزایش یافت.

       حداقل بخشی از این افزایش در تعداد موارد مبتلا، به خاطر سیاست‌های دارویی است که برای سرکوب سوءمصرف داروهای نسخه‌ای و مبارزه با همه‌گیری متامفتامین طراحی شده بود. سیاست‌های دارویی در اوایل هزاره سوم در کاهش عرضه موثر بودند و موجب پایین آمدن سوءمصرف متامفتامین و برخی از جنبه‌های سوءاستفاده از داروهای تجویزی شدند. با این حال، نتایج غیرمستقیم، به ویژه افزایش سوءمصرف هروئین، پیش‌بینی نمی‌شدند. گزارش‌ها حتی نشان‌دهنده رشدی بزرگ‌تر در یک دوره طولانی‌تر بود؛ این آمار از 5/1 مورد در ۱۹۹۹ به ۶ مورد در هر ۱۰۰۰ نفر در ۲۰۱۳ رسیده است. این نوزادان اغلب نیاز به مراقبت‌های پزشکی ویژه دارند

. ممکن است آنها دچار مسائل مربوط به سیستم عصبی مرکزی مانند تشنج و لرزش، مشکلات گوارشی و تغذیه، چالش‌های تنفسی و همچنین دمای ناپایدار بدن شوند. به طور معمول، آن‌ها پس از تولد به مدت چند هفته در بیمارستان باقی می‌مانند و دوزهای پایین متادون را دریافت می‌کنند. درمان می‌تواند علائم ترک در نوزادان را کاهش دهد؛ اما لزوماً نمی‌تواند مشکلات رشدی را که امکان دارد در آینده با آن مواجه شوند، برطرف سازد. در حالی که سوءمصرف مواد مخدر تجویزی کاهش یافته است، استفاده از شبه‌افیونی‌های غیرقانونی افزایش داشته؛ به طوری که شاید در بهترین حالت هیچ سودی ندارد.
منبع: Reuters
برچسب ها: نوزادان ، معتاد ، آمریکا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: