کد خبر: ۱۲۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 05
شفا آنلاین>سلامت>اگرچه این امکان وجود دارد که پزشک شما برای درمان پسوریازیس داروهای موضعی موثر را تجویز کند، اما استفاده از چندین ترکیب طبیعی نیز ممکن است علائم پسوریازیس را تسکین دهد.
به گزارش شفا آنلاین،  توصیه می‌شود که پیش از امتحان هر درمان جدیدی با پزشک خود صحبت کنید، چون حتی این ترکیبات طبیعی نیز می‌توانند روی دیگر داروها تاثیر متقابل داشته باشد و پوست حساس را تحریک کنند.

روغن درخت چای
       این روغن از گیاهی استخراج می‌شود که بومی استرالیا است. روغن درخت چای به‌عنوان یک ماده ضدالتهابی استفاده می‌شود به‌منظور استفاده از روغن درخت چای یک مقدار از روغن درخت چای را با یک مقدار از روغن‌زیتون (10 برابر مقدار روغن درخت چای استفاده‌شده) مخلوط‌کنید و سپس با استفاده از یک کلاف نخی این محلول را به‌آرامی به ناحیه موردنظر از پوست بمالید. اگر مبتلابه پسوریازیس پوست سر هستید، ابتدا 10 قطره از روغن درخت چای را به شامپوی خود اضافه کنید و پس از 10 دقیقه از شامپو استفاده کنید.

روغن نارگیل
       روغن نارگیل نه‌تنها پوست و موی خشک را مرطوب می‌سازد، بلکه به تسکین پسوریازیس نیز کمک می‌کند. تاثیر مثبت روغن نارگیل در تسکین پسوریازیس به این دلیل است که روغن نارگیل به مرطوب ماندن پوست کمک می‌کند. برای استفاده از روغن نارگیل می‌توانید مقدار اندکی از آن را به‌مانند یک مرطوب‌کننده به‌آرامی روی پوست خود بمالید. علاوه بر این، روغن نارگیل می‌تواند در درمان پسوریازیس پوست سر موثر باشد.

روغن‌زیتون
       روغن‌زیتون موجود در خانه شما می‌تواند به‌عنوان یک ماده ضدالتهابی به تسکین پوست شما کمک کند. روغن‌زیتون فوق طبیعی به دلیل اینکه حاوی اسید چرب و ویتامین E بالایی است می‌تواند به‌عنوان یک ماده مرطوب‌کننده استفاده شود. برای تسکین علائم پسوریازیس می‌توانید مقدار اندکی از روغن‌زیتون را به‌آرامی روی پوست سر، آرنج و دیگر جاهای دارای پلاک‌ها بمالید. روغن‌زیتون می‌تواند پوست مرده را نرم سازد و درنتیجه از بین بردن این پوست مرده آسان‌تر می‌شود. برای آنکه تمام بدن خود را با روغن‌زیتون مرطوب کنید، می‌توانید در وان حمام خود 2 قاشق غذاخوری از روغن‌زیتون گرم شده بریزید.

عصاره پوست درخت کاج
       استفاده از مکمل پوست درخت کاج به نام پیکنوژنول (Pycnogenol) ممکن است به بهبود اثرات دیگر درمان‌های پسوریازیس کمک کند. از این عصاره می‌توان به‌عنوان مکملی برای کاهش التهاب مرتبط با پسوریازیس استفاده کرد. پیش از استفاده از این ماده با متخصص پوست خود مشورت کنید.

جوش‌شیرین
       خاصیت ضد قارچی جوش‌شیرین باعث می‌شود که یک ماده موثر در تسکین خارش مرتبط با پسوریازیس محسوب شود.

       برای استفاده از جوش‌شیرین یک قاشق چای‌خوری از آن را با مقدار اندکی از آب مخلوط‌کنید تا جوش‌شیرین حالت خمیری به خود بگیرید و سپس آن را به نقاط موردنظر از بدن بمالید.

آلوئه ورا
       گیاه آلوئه ورا التهاب را کاهش می‌دهد و به بالا رفتن سرعت زمان بهبود کمک می‌کند. می‌توانید از ژل آلوئه‌ورای خالص یا کرم‌های حاوی 5درصد از آلوئه‌‌ورا استفاده کنید. توصیه می‌شود برای نرم کردن پوست خود و تسکین پسوریازیس روزی دو تا سه بار از کرم یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

بلغور جو
       بلغور جو می‌تواند در تسکین خارش و قرمزی مرتبط با پوست خشک و پسوریازیس مفید باشد. برای بهره‌مندی از مزیت بلغور جو می‌توانید به وان حمام خود مقداری بلغور جو اضافه کنید.

       یک شیوه تمیزتر برای استفاده از بلغور جو این است که در یکی از پاهای جوراب‌شلواری حدود نیم‌فنجان از جوی دوسر خشک بریزید و سپس سر آن را گره بزنید و درون وان حمام پر از آب گرم قرار دهید و در این وان فرو روید.

سرکه سیب
       اگر از سرکه سیب به نحو مناسبی استفاده شود، اثر ضدخارش دارد؛ اما اگر آن را برای مدت طولانی روی پوست خود قرار دهید یا اگر آن را به‌درستی رقیق نکنید، این امکان وجود دارد که خاصیت اسیدی سرکه پوست شمارا خشک کند و موجب التهاب بیشتر شود؛ بنابراین یک بخش از سرکه سیب را با دو بخش از آب مخلوط‌کنید.
سپس این مخلوط را به‌آرامی روی پوست یا پوست سر خود بمالید و پس از 10 دقیقه پوست یا پوست سر خود را بشویید. از سرکه سیب برای ناحیه‌هایی از پوست استفاده نکنید که دارای ترک و در حال خونریزی هستند.

نمک دریای مرده
       از هزاران سال قبل تاکنون مردم به دریای مرده (بحرالمیت) سفر می‌کنند تا با فرورفتن در آن از خاصیت‌های ترمیمی آن بهره‌مند شوند. شوری آب این دریاچه 10 برابر شوری آب اقیانوس و سرشار از مواد معدنی است.

       برای تسکین خارش و قرمزی پوست خود می‌توانید نمک‌های دریای مرده (نمک‌های اپسوم) را به وان حمام پر از آب گرم اضافه کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه در این وان پر از آب گرم خیس بخورید.

       این نمک به نرم کردن کبره‌های روی پوست کمک می‌کند و امکان افتادن و از بین رفتن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

       پس از استفاده از وان حمام حاوی نمک دریای مرده از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: