کد خبر: ۱۲۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 27
شفا آنلاین>سلامت>رئیس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب گفت: رابطه طبیب و بیمار در ایران خوب نیست و در این زمینه هر دو طرف مقصرند.

به گزارش شفا آنلاین، پروفسور مجید سمیعی ظهر امروز دیدار با اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دانشکده پزشکی این استان، اظهار کرد: از اساتید دانشگاه از طرف دانشجویان تشکر می‌کنم که تصمیم گرفتند اقدام‌های خوب را در دانشگاه اجرایی کنند.

وی افزود: اساتید باید دانشجوها را هدایت کنند تا به علم و دانش دست یابند و بابت اتفاق نظری که بین دانشگاه علوم پزشکی و گیلان ایجاد شد، تشکر می‌کنم.

بنیانگذار رشته جراحی قاعده جمجمه در جهان با بیان اینکه بیشتر دستاوردهایی که به آن دست یافتم به خاطر ارتباطات بین‌رشته‌ای بود، تصریح کرد: همه باید برای حفظ اسرار مغز سعی و تلاش کنیم.

وی ظرفیت علوم پزشکی در گیلان را خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در یک برنامه پنج ساله دانشگاه‌های گیلان نسبت به دیگر دانشگاه‌های ایران در بخش علوم اعصاب و روان سرآمد باشند.

سمیعی رابطه طبیب و بیمار در ایران را خوب ندانست و اظهار کرد: در ایجاد عدم رابطه خوب هر دو طرف بیمار و پزشک مقصر هستند.

وی خطاب به دانشجویان علوم پزشکی اضافه کرد: استدعا دارم تا همه شما جوانان قسم بخورید هرگز بیماری را از خود نرانید و اگر بیمار رفتار بدی دارد نصیحت کنید و با آنها بدرفتاری نداشته باشید.

رئیس بیمارستان هانوفر آلمان با بیان اینکه دانشجویان پس از اتمام دوره دکترا باید خود را در ابتدای کار ببینند، یادآور شد: دانشجویان باید بدانند تازه باید شاگردی کنند نه اینکه طبابت کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان پس از اتمام دکترا سعی کنند استاد خوبی پیدا کرده و از وی استفاده کنند، متذکر شد: یکی از بهترین شاگردان من که در دنیا مطرح شد، هنوز مانند سایه در کنار من است.

علم آینده مربوط به مغز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: پروفسور سمیعی فرزند شایسته ایران زمین است و به همه دنیا تعلق دارد.

شاهرخ یوسف‌زاده با بیان اینکه سال‌هاست دانشکده پزشکی در دانشگاه گیلان وجود دارد، افزود: این موضوع تاکنون منجر به همکاری‌های علمی و پژوهشی نشد.

وی با اشاره به اینکه با دم مسیحایی پروفسور سمیعی این ارتباط ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: پایه‌های علم بشریت بر چهار پایه استوار بوده که یکی از آنها اتم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پایه دوم را اطلاعات و پایه سوم نیز علم آینده و متعلق به ژن دانست و یادآور شد: پایه چهارم علم در آینده مربوط به عملکرد‌ مغز بوده و دانشگاه گیلان و علوم پزشکی استان تصمیم گرفته‌اند این همکاری را برای دستیابی به علوم مغز داشته باشند.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
با تشکر از پروفسور سمیعی و عنایت ویژه شان به مردم و جامعه ایران.
ذکر چند نکته را بنده ضروری می دانم ، تا نظر بزرگان چه باشد.

1- بیان این حرف از زبان بزرگی چون پروفسور سمیعی، شاید کمی تحریک کننده باشد و افکار عمومی و رسانه ای را مشتت کند، و این در صورتی است که بزرگانی چون پروفسور فاضل و پروفسور برومند و دیگران با علم به بسیاری از حوادث پیش آمده در کشور، در جهت تلطیف این ارتباط هستند.

2- مورد بعدی اینکه جناب پروفسور سمیعی در ایران حضور ندارند تا از نزدیک بسیاری از اتفاقات را رصد نمایندو شاید این آمار یک جانبه و از طرف سازمان و یا رسانه خاص بدیشان رسیده باشد.

3- مورد آخر اینکه با فرض درست بودن این مدعا، راه حل کار چیست ؟

مطمئناً جناب دکتر سمیعی خود بهتر از رسانه ها و شیطنت های آنها خبر دار هستند ونیک م یدانند که :

به کوشش توان دجله را پیش بست
نشاید زبان بداندیش بست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: