کد خبر: ۱۲۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 27
شفا آنلاین>سلامت>مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی فیس‌بوک و همسرش پریسیلا چن اعلام کردند که در طول 10 سال آینده سه میلیارد دلار را برای پیشگیری، علاج و درمان همه بیماری‌ها تا پایان قرن اختصاص خواهند داد.
به گزارش شفا آنلاین،  زاکربرگ و چن که متخصص کودکان است، در یک گردهمایی که به‌طور زنده روی صفحه فیس‌بوک زاکربرگ پخش می‌شد، اعلام کردند هدف از این طرح این است که در طول دوران زندگی نسل بعد امکان پیشگیری، درمان و علاج همه بیماری‌ها فراهم است.

       چن درحالی‌که اشک می‌ریخت، درباره موارد مواجهه‌اش با خانواده‌هایی سخن گفت که «مشکل‌ترین دوره‌های زندگی‌شان را می‌گذرانند.» چن گفت: «در این لحظات و بسیاری موارد دیگر ما درحد نهایت درکمان درباره بدن و بیماری، دانش پزشکی، حد نهایت بیماری و رنج قرار داریم. ما می‌خواهیم از این مرز بگذریم.» این طرح که ابتکار‌عمل چن زاکربرگ نام دارد، در ماه دسامبر با هدف «پیشبرد توان بالقوه انسانی و ترغیب برابری» اعلام موجودیت کرد. زاکربرگ و چن در سخنانشان تاکید کردند که هدفشان محوکردن همه بیماری‌ها نیستند، اما امیدوارند در پیشگیری از بیماری‌ها پیشرفت کرده و تا پایان دوران زندگی دخترشان، مکس که سال پیش به دنیا آمد،‌ پزشکان بتوانند همه بیماری‌ها را تشخیص دهند، درمان یا علاج کنند. قرار است کوری برگمن، استاد دانشگاه راکفلر در نیویورک نورولوژیستی که به ابتکار عمل BRIAN باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای نقشه‌برداری فعالیت مغز و علاج اختلالات مربوط به مغز یاری رساند، رئیس علمی این طرح باشد.

 چن زاکربرگ همچنین ۵۰۰ میلیون دلار برای ایجاد مرکزی صرف خواهد کرد که پژوهشگران دانشگاه‌های استنفورد، دانشگاه برکلی و دانشگاه سانفرانسیسکو در آن با یکدیگر برای شناخت و درمان بیماری‌ها همکاری خواهند کرد.
منبع: CNBC
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: