کد خبر: ۱۲۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 27
شفا آنلاین>اجتماعی> قصه، قصه نوعروسی است که به تازگی عقد کرده بود. پر از شور جوانی و سرشار از عشق برای آغاز زندگی مشترک. عصر روز بیست و یک خرداد با همسرش برای تفریح رفتند.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید  عروس بر ترک موتور همسر سوار شد و منزل را در روستای فیاضمان نهاوند ترک کردند. در میانه راه چادر نوعروس لابه لای پره چرخ عقب موتور سیکلت گیر می‌کند و حادثه هولناکی رخ می‌دهد. گیتی، نوعروس قصه باشدت به زمین می‌خورد و دیگر هیچ‌وقت چشمانش را باز نمی‌کند. داماد همسرش را به کنار جاده رسانده و به اورژانس بیمارستان منتقل می‌کند، پزشکان تمام تلاش خود را به کار گرفتند، اما نتیجه‌ای نداد و نوعروس چشمانش را باز نکرد.

بعداز چند روز نگهداری در بخش مراقبت‌های ویژه و انجام جراحی‌های متعدد، حالش بهبود نیافت تا اینکه تیم پزشکی بر مرگ مغزی شدن عروس نظر دادند و ادامه زندگی پرشور گیتی در جان چند نفر دیگر آغاز شد. عروسی که مراسم حنابندانش در اتاق عمل به دست مادرش انجام شد. مادرش می‌گوید: « احساس نمی‌کنم که دخترم رفته، وقتی امروز دیدم قلب دخترم در سینه دختری دیگر می‌تپد، دریافتم، خداوند دختری دیگر به من داده است. نه تنها یک دختر بلکه پسرهای دیگری دارم که اعضای دخترم، گیتی در بدن آنها زندگی می‌کند. آنها محافظ گیتی من هستند.»

نجاتگری که تا آخر نجات داد
       نجاتگر امداد و نجاتی که هفت سال از عمر و جوانی‌اش را برای نجات جان هموطنان گذاشت، بازهم نجاتگر جان چندنفر شد. مادرش می‌گوید: « محمد حسن کارت اهدای عضو داشت و من خبر داشتم، اما هیچگاه حتی به ذهنم خطور نکرد که شاید روزی از این کارت استفاده شود و پسرم مرگ مغزی شود، اما اتفاق افتاد. پسری که هفت سال در امداد و نجات هلال احمر جان مردم را نجات می‌داد، در تصادف دچار مرگ مغزی شد. به بیمارستان فیاض‌بخش انتقال پیدا کرد و تایید شد که مرگ مغزی است. با وجود اینکه سخت بود، اما رضایت دادیم. راضی شدیم که اعضای ارزشمند پسرم در بدن بیمارانی که نیازمند هستند، قرار بگیرد. الان حس خوبی داریم. چراکه محمدحسن زنده است.»

هنرمندانی از جنس مردم
       در این مراسم، هنرمندانی با عنوان سفیران اهدای عضو حضور داشتند. ثریا قاسمی، رضا کیانیان، داریوش کاردان، مهدی سلوکی، پرستو صالحی، محمدحسین لطیفی، یکتا ناصر، جواد رضویان، همایون ارشادی، فخرالدین صدیق شریف و محمد کاسبی حضور داشتند. پرویز پرستویی با اینکه حضور نداشت اما پیامی فرستاد: «لازم بود، به عنوان یکی از مهمانان این مراسم حضور داشته باشم، اما متاسفانه سعادت نداشتم. دلم با شماست و می‌دانم، روح اهدا کنندگان باعث هرچه باشکوه‌تر شدن این مراسم خواهد شد. درود بر تمام افرادی که فکر و اندیشه‌شان در جهت انسانیت است. خداوند بزرگ به تمام آنها سلامتی و بهروزی عطا کند.» گفتنی است، در این مراسم از هنرمندانی که سفیر اهدای عضو هستند، تقدیر به عمل آمد
برچسب ها: نوعروس ، اهدا عضو ، هموطن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: