کد خبر: ۱۲۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 24
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: با توجه به نقش مفید خانه های بهداشت در روستاها، طی 2 سال گذشته حدود 2 هزار خانه بهداشت در کشور احداث شده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ایرج حریرچی شامگاه جمعه در جریان بازدید از بیمارستان صحرایی منطقه حسن آباد بیجار افزود: طبق شاخص های افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر مادران باردار که توسط سازمان ملل تایید شده است، ایران رتبه دوم جهانی را کسب کرده است و این نوید بسیار خوبی است.
وی همچنین از فرسودگی هفت درصد تخت های بیمارستان های کشور خبرداد و افرود: متاسفانه فرسودگی بدنه بیمارستان های کشور اکنون به تخت های بیماران رسیده و پنج هزار تخت فرسوده داریم.
به گفته وی بیمارستان های کشور اکنون با کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی و پنج هزار تخت فرسوده دست و پنجه نرم می کنند.
حریرچی از موفقیت دولت تدبیر و امید در زمینه بهداشت و سلامت مردم در سال های اخیر سخن گفت و تاکید کرد: چنانچه وضعیت مذکور همچنان ادامه داشته باشد می توان تا چند سال بعد بسیاری از کمبود ها را جبران کرد.
او به موفقیت های سپاه در زمینه واکسیناسیون فلج اطفال، نظارت بر مراکز درمانی و ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی ودرمانی توسط قرارگاه خاتم الانبیا اشاره کرد و این اقدامات را قابل تحسین و ستایش دانست.
قائم مقام وزیر بهداشت از راه اندازی 133 بیمارستان صحرایی توسط سپاه در مناطق محروم و مرزی خبر داد و افزود: تاکنون افزون بر یک میلیون و 700 هزار نفر به این بیمارستان ها مراجعه کرده اند.
وی ادامه داد: تاکنون حدود 12 هزار عمل جراحی توسط بیمارستان های صحرایی در مناطق محروم و برای افراد بیمار نیازمند به طور رایگان انجام شده است که درنوع خود بی نظیر است.
حریرچی به محوریت فعالیت های نظام جمهوری اسلامی برای محرومیت زادیی پرداخت و عنوان کرد: برنامه تقویت زیر ساخت های بهداشتی و درمانی با نظام سطح بندی در دستور کار قرار دارد که می تواند بهترین راه برای بهبود بهداشت و درمان کشور باشد.
در این بازدید که نماینده رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، معاون بهداشت سپاه پاسداران، رئیس اداره ستاد کل نیروهای سپاه، معاون عملیات نیروی هوایی سپاه و معاون بهداری نیروی زمینی سپاه کشور ، قائم مقام وزیر بهداشت را همراهی می کردند، بخش های مختلف این بیمارستان و چگونگی فعالیت آن بررسی شد.
بیمارستان صحرایی شهید مراثی با پشتیبانی بیمارستان شهید محلاتی تبریز در منطقه حسن آباد یاسوکند که در کیلومتر 60 مرکز شهرستان بیجار و در 200 کیلومتری مرکز استان کردستان واقع شده است هم اکنون فعال است.
این منطقه از محرومیت زیادی نسبت به مناطق دیگر استان کردستان برخوردار است شغل اکثر مردم این منطقه کشاورزی، دامداری و باغداری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: