کد خبر: ۱۲۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 24
شفا آنلاین>تغذیه>از آنجا که داشتن کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را دو برابر می‌کند، این مهم است که برای پیشگیری و درمان آن گام‌های مؤثر بردارید.
به گزارش شفا آنلاین، نتایج مطالعات نشان داده که متوسط شدن به یک سری از مواد غذایی می‌تواند ضامن فشار خون پایین‌تر، قلب سالم‌تر و سطح کلسترول کمتر باشد.


بادام برشته شده با پوست: سعی کنید به جای خوردن تنقلات مصنوعی، مقداری بادام را میل کنید تا بتوانید روزانه 10 درصد از کلسترول بد خونتان بکاهید. همچنین ویتامین ای موجود در مغز بادام و فلاونویید موجود در پوست آن می‌تواند از پیشرفت بیماری‌ها عروقی جلوگیری کند.


آووکادو: مصرف آووکادو می‌تواند علاوه بر کاهش سطح ای دی آل و تری گلیسیرید، به افزایش سطح کلسترول خوب خون کمک کند. تمامی این فواید به خاطر وجود میزان زیاد چربی اشباع نشده در این میوه چرب است.


گوجه فرنگی تازه: طبق تحقیقات، خوردن 7 وعده غذایی حاوی گوجه فرنگی در هفته می‌تواند تا 30 درصد ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. این موضوع ممکن است به خاطر آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن موجود در گوجه و یا وجود منابع زیادی از ویتامین ث، پتاسیم و فیبر باشد. پخت گوجه برای مدت زمان 30 دقیقه و یا بیشتر می‌تواند میزان لیکوپن را افزایش دهد.


ماهی تن: در بین ماهی‌های حاوی امگا 3، ماهی آبهای آزاد بیشترین میزان را دارد. یک وعده از آن حاوی 1.8 گرم از اسید ایکوزاپنتائنوئیک و اسید دکازا هگزانوئیک و از همه مهمتر امگا 3 است و مصرف آن می‌تواند ریسک امراض قلبی و میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد و از تصلب شریان‌ها جلوگیری کند.


غلات صبحانه: بتاگلوکان، فیبر حل شدنی موجود در جو، کلسترول‌های موجود در صفرا از بین می‌برد و در نتیجه شما شاهد کاهش میزان آل دی آل در خون خواهید بود. یک فنجان غلات صبحانه حاوی جو می‌تواند 2 تا 3 درصد میزان کلسترول بد را کاهش دهد.

برچسب ها: کلسترول ، فشار خون ، بادام
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار