کد خبر: ۱۲۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 24
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور از اجرای آموزش‌های تخصصی ویژه دیرآموزان در مدارس عادی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،محسن غفوریان معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص برنامه‌های ارتقای عملکرد دانش آموزان دیرآموز و کیفیت روند آموزشی آنان در مدارس عادی گفت: در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی که برای نوآموزان از بدو ورود به دبستان و همچنین برای پیش دبستانی‌ها در نظر گرفته شده است، دانش آموزان مورد ارزیابی قرار گرفته تا نحوه آموزش برای آنها از طریق ارجاع به مدارس عادی یا ویژه مشخص شود.

وی ادامه داد: با توجه به سنجش های انجام شده برخی از نوآموزان در گروه دیرآموز قرار می گیرند که چنین افرادی امکان تحصیل در مدارس عادی یا عمومی را دارند اما برای آنها باید برنامه ریزی هایی مناسب با شرایطشان در نظر گرفته شود.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: بر اساس این طرح که دانش آموزان دیر آموز در مدارس عادی حضور پیدا می کنند به ازای هر دانش آموز دیرآموز، به تعداد 3 الی 4 نفر باید از تراکم کلاس کاسته شود تا روند رسیدگی به این افراد بهبود یابد.

وی بیان کرد: این طرح برای کلاس های سراسر کشور به شکل ویژه‌ای در حال اجرا است.

غفوریان در ادامه صحبتهایش تصریح کرد: بر اساس چنین طرحی قریب به هزار نفر از نوآموزان که اکنون در طرح سنجش مشخص شده اند به صورت آزمایشی تحت آموزش های توانبخشی قرار گرفته تا برای سال تحصیلی در مدارس عادی مشغول به تحصیل شوند.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان استثنایی کشور اظهار داشت: برای آمادگی هر چه بیش تر دانش آموزان دیرآموز، آموزش های توانبخشی ویژه ای در طول سال تحصیلی با همکاری معلمان انجام می شود تا دانش آموزان دیرآموز تفاوت چندانی با سایر دانش آموزان در مدارس عادی نداشته باشند.

غفوریان با بیان اینکه برای دانش آموزان دیرآموز فراگیری دروس به شیوه ای تخصصی تر ارائه می شود، یادآور شد: با توجه به چنین آموزش هایی دانش آموزان دیرآموز از نظر تحصیلی با سایر دانش آموزان تفاوتی ندارند و  می توانند همانند سایر افراد به کلاس های بالاتر ورود پیدا کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: