کد خبر: ۱۲۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 21
رئیس شورای عالی نظام پرستاری عنوان کرد؛
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: پرداخت مطالبات پرسنل بیمارستان ها به خصوص پرستاران، بین ۶ تا ۹ ماه به تاخیر افتاده است.
به گزارش شفاآنلاین : طاهره زاهد صفت افزود: با گذشت ۶ ماه از سال ۹۵ بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی کشور در خصوص معوقات ۶ تا ۹ ماهه به نیروهای تحت پوشش خود  با معضلات شدیدی دست و پنجه نرم می کنند و نگرانی ها و دلواپسی های زیادی را برای کارکنان این حوزه به دنبال داشته است.

وی با توجه به نگرانی جدی کارکنان به خصوصی پرستاران که درصد قابل توجهی از جمعیت تحت پوشش وزارت بهداشت را تشکیل می دهند، ادامه داد: ضمن تشکر از تدابیر رئیس جمهوری و هیئت دولت در خصوص اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان از محل اوراق قرضه خزانه به بیمه سلامت جهت تامین بودجه و پرداخت مطالبات مراکز درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، پیگیری در تسریع فرآیند اجرایی در راستای رهایی از مشکلات جدی مالی و معیشتی کارکنان مراکز درمانی را خواستاریم.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، ارائه خدمت متعهدانه و درست به مردم را در راستای تامین سلامت آنان، وظیفه همگانی دانست و گفت: حمایت های مدیران حوزه سلامت در مدیریت صحیح منابع و توزیع به موقع و عادلانه آن از مواردی است که رضایتمندی و انگیزه خدمت ارایه دهندگان خدمات را در  مشاغلی که با جان و روح و سلامت انسانها ارتباط دارد، افزایش می دهد و این نکته مهمی است که نباید از نظر پنهان بماند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کارکنان و پرستاران شاغل در بسیاری از بیمارستان های کشور به علت عدم دریافت مطالبات چندین ماهه خود از نظر روحی و روانی در معرض آسیب هستند و این مسئله در مورد افرادی که فقط در بیمارستان شاغل هستند و شغل دیگری برای امرار معاش ندارند، بیشتر است و باید بپذیریم که این دغدغه باید جدی گرفته شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: