کد خبر: ۱۲۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 13
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت 100بیمار بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مفید را برای مراقبت در منزل مورد حمایت قرار می دهد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه  یکی از راهکارهای خوب برای درمان بیماران مضمن در کشور استفاده از خدمات مراقبت در منزل یا هوم کر است، اظهار کرد: ما طرحی را به همین منظور در وزارت بهداشت طراحی کردیم تا بیمارانی را که نیازمند خدمات مراقبت در منزل هستند از محل بودجه های وزارت بهداشت مورد حمایت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح چند بیمارستان پایلوت کشور انتخاب شده اند، گفت: ما در وزارت بهداشت در حال تدوین بسته خدمتی و فرآیندهای اجرایی این طرح هستیم.

 معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اجرای این طرح در بیمارستان کودکان مفید گفت:این  مرکز درمانی بالاترین حجم مراجعه بیماران را در بین بیمارستان های کودکان به خود اختصاص داده به همین دلیل ما در مراسم افتتاح بخش جدید مراقبت های ویژه این مرکز قول حمایت  100 بیمار  را دادیم پس از  برنامه ریزی پزشکان و مسئولان بیمارستان این طرح در این مرکز اجرایی می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به پوشش بیمه ای طرح مراقبت در منزل بیماران مضمن و بخش های ویژه گفت:بعد از مشخص شدن نتایج، طرح را برای پوشش بیمه ای به شورای عالی بیمه ارائه می کنیم، امید ما در وزارت بهداشت بر این است که با پوشش بیمه ای بتوانیم باری را از دوش هزینه های نظام سلامت برداریم.

وی ادامه داد: علاوه بر کاهش هزینه های نظام سلامت به کمک این طرح می توان وضعیت بیماران مضمن را بهبود داده و تراکم بیماران به خصوص در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها را کاهش داده و فرصت را برای سایر بیماران جهت استفاده از خدمات این بخش ها فراهم کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: