کد خبر: ۱۲۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 08
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل اجرایی صلیب سرخ انگلستان در دیدار با رئیس سازمان امداد و نجات، بر آمادگی صلیب سرخ انگلیس برای تبادل دانش با هلال احمر ایران در حوزه پاسخگویی اضطراری تاکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر ناصر چرخساز در دیدار با «مایک آدامسون» مدیر کل اجرایی صلیب سرخ انگلستان با اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های سازمان امداد و نجات به تشریح فعالیت های این سازمان پرداخت و گفت: سازمان امداد و نجات با ۵۰۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری، ۴۰۰ پایگاه شهری و همکاری ۵۵ هزار نجاتگر داوطلب آموزش دیده عملیات امداد و نجات را در سطح کشور پوشش می دهد.

وی افزود: سازمان امداد و نجات همچنین از ۵ هزار خودرو عملیاتی مختلف، ۲۵ فروند بالگرد، ۹۰ قلاده سگ آنست، ۵۰۰ انبار امدادی و یکی از بزرگترین شبکه های ارتباطی مخابراتی برای پوشش امدادی سوانح و حوادث سراسر کشور بهره مند است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح فعالیت مرکز کنترل هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات، خاطرنشان کرد: با هماهنگی سایردستگاه ها دسترسی به تمام دوربین های سراسر کشور برای رصد حوادث و سوانح برای این مرکز محقق شده است، همچنین امکان برقراری ارتباط تصویری و رصد عملیات های مختلف در این مرکز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۲ هزار عملیات توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال در سیل اخیر شمال کشور ۱۸ هزار تن نایلون بین سیل زدگان توزیع شد، همچنین در طوفان دو ماه گذشته سیستان و بلوچستان نیز ۱۷ هزار نفر از خدمات هلال احمر بهره مند شدند ضمن این که پوشش امدادی تصادفات روزانه جاده ای نیز از وظایف سازمان امداد و نجات است.

مایک آدامسون مدیر کل اجرایی صلیب سرخ انگلستان با اشاره به اینکه بازدید و آشنایی با سازمان ها ی مختلف جمعیت هلال احمر زمینه همکاری های مشترک را با صلیب سرخ کشورش فراهم می کند، اظهار کرد: صلیب سرخ انگلستان همانند هلال احمر در حوزه های بهداشت و سلامت، کمک های اولیه، فعالیت در مواقع اضطراری و ارائه خدمات به مهاجران فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: صلیب سرخ انگلیس در سطح بین المللی نیز با ۳۰ جمعیت ملی همکاری دارد که از جمله برنامه های این کشور با سایر کشورها در زمینه تاب آوری و پاسخگویی به سوانح و حوادث است.

مدیر کل اجرایی صلیب سرخ انگلستان با اشاره به اینکه نوع فعالیت های اضطراری انگلستان تفاوت هایی با جمعیت هلال احمر ایران دارد، گفت: در کشور ما مخاطراتی همچون زلزله و سوانح بزرگتر مطرح نیست و در صورت مواجهه نیز، پاسخگویی جزء وظایف یک سازمان دولتی تعریف شده است، بنابراین خدمات صلیب سرخ انگلیس شامل حوادثی چون سیل، آتش سوزی، برق گرفتگی و حوادث ترافیکی است.

وی همچنین در اختیار داشتن ۲۵ فروند هلی کوپتر را یک از نقاط قوت هلال احمر ایران برشمرد و گفت: بیشتر فعالیت صلیب سرخ انگلیس در حوزه حمایت های روانی و اجتماعی پس از حوادث است.

آدامسون خاطرنشان کرد: واحد پاسخگویی اضطراری صلیب سرخ انگلستان در حوزه های لجستیک، واکسن و مالی فعالیت دارد که تمایل داریم در این سه حوزه با هلال احمر ایران تبادل دانش و تجربیات داشته باشیم.

مدیر کل اجرایی صلیب سرخ انگلستان از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات(eoc)، انبار و واحد پاسخگویی اضطراری مخابرات و ارتباطات رادیویی سازمان امداد و نجات بازدید کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: