کد خبر: ۱۲۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>سلامت>کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان سازمان انتقال خون و به کمک خون های نادر شناسایی شده در طرح ملی خون های نادر، تولید شد.

به گزارش شفا آنلاین، رئیس آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون با اعلام این خبر گفت: تولید این کیت در میان کشورهای آسیایی تنها در ژاپن صورت می گیرد و کیتی که با خون افراد بومی منطقه ای تولید شده باشد و وارداتی نباشد تاکنون در هیچ یک از کشورهای منطقه ساخته نشده است.
مصطفی مقدم ادامه داد: این کیت پیش از این به شکل غیر مستمر از آلمان و سوییس وارد ایران می شد و پس از تحریم، ورود آن قطع شد.
وی اعلام کرد: این محصول در فازهای یک ساله و پنج ساله قابل افزایش تولید است و در زمان حاضر قادریم ماهانه 160 کیت و تا پایان سال بیش از یکهزار کیت تولید کنیم.
مقدم، شمار زایمان های کشور را یک و نیم میلیون مورد در سال اعلام کرد و افزود: از آنجایی که این کیت برای خانم های باردار و نوزاد بسیار حیاتی است و اولویت استفاده از این کیت تشخیصی در موارد بارداری است برای کل جمعیت یادشده یک هزار و 300 تا یک هزار و 500 کیت در ماه مورد نیاز است.

رئیس آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون، خاطر نشان کرد: برای بانوان باردار باید در اولین ویزیت بین 12 تا 24 هفتگی چه برای گروه خونی مثبت چه منفی از این کیت تشخیصی استفاده شود.
مقدم گفت: اگر استفاده از این تست یا آزمایش توسط معاونت بهداشت و خانواده وزارت بهداشت برای تمام بارداری ها ضروری شود، ما آمادگی تولید کیت های مورد نیاز را داریم که از نمونه وارداتی بسیار به صرفه تر است.
وی تصریح کرد: عملکرداین تست ها به این صورت است که حساسیت سیستم ایمنی بیماران با سابقه تزریق خون و بارداری و یا بیماران سرطانی را شناسایی می کند تا به موقع از درمان مورد نیاز خود بهره مند شوند.
رئیس آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون افزود: در دسترس بودن محصول ایرانی در شرایطی که به دلیل تاریخ انقضای کوتاه این محصول که ظرف 28 روز بلا استفاده می شود و شرایط حمل و نقل، نگهداری، ترخیص و طول کشیدن فرایند حمل و نقل تا ترخیص، بهره برداری از محصول خارجی را بسیار سخت می کند، مزیت دیگر استفاده از محصول تولید وطن است.
مقدم اعلام کرد:این محصول با نشان بایوویستا تولید و توزیع می شودوعلاقه مندان برای کسب اطلاعات ببشتر می توانند به وبسایت Biovista.ir مراجعه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: