کد خبر: ۱۲۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 03
معاون گردشگری پایتخت هشدار داد :
شفاآنلاین>سلامت>معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با انتقاد از روند دخالت دلالان در عرصه گردشگری سلامت نسبت به درمان ناصحیح بیماران خارجی در منازل جنوب تهران هشدار داد.
به گزارش شفاآنلاین : علی رفیعی - کارشناس گردشگری تهران با اشاره به اقدامات مشترک وزارت بهداشت، نظام پزشکی، وزارت امو خارجه و سازمان میراث فرهنگی در حوزه گزدشگری سلامت اظهار داشت: فعالیت در امر گردشگری سلامت انقدر اهمیت دارد بطوریکه حتی باید هتل ها نیز در این امر بهترین خدمات را به بیمار خارجی ارائه دهند مثلاً یکی از این مصادیق روبالشی و ملافه‌های اتاق گردشگران است که باید ضد حساسیت باشد و از این مصادیق فراوان است که باید رعایت شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با انتقاد از روند دخالت دلالان در عرصه گردشگری سلامت نسبت به درمان ناصحیح بیماران خارجی در منازل جنوب تهران هشدار داد و گفت: به هر حال کار درمان راهنماهای بالینی و شرایط مخصوص خود را می‌خواهد و این کارها می‌تواند اعتماد به حوزه پزشکی کشورمان را دچار اختلال کند.

رفیعی با اشاره به سودآوری فعالیت در عرصه گردشگری سلامت عنوان کرد: فعالیت در گردشگری سلامت به واقع سودآور است بطوریکه مثلاً سرمایه گذاری در این عرصه از ایجاد کارخانه آب معدنی بسیار سودآورتر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران خاطرنشان کرد: گردش مالی گردشگری سلامت در دنیا در سال 100 میلیارد دلار است و هم اکنون کشور تایلند با ایجاد بسترهای مناسب در این زمینه کشور موفقی در جذب توریست سلامت بوده است.

مترجمان و رانندگان تاکسی دلالان گردشگری سلامت در کشور

در این رابطه نیز فرامرز بیرق‌دار - دبیرکل کانون پزشکان شهرداری تهران در سمینار بررسی ظرفیت‌های گردشگری سلامت شهر تهران با اشاره به اینکه قالب فعالیت‌های گردشگری هم اکنون در ایران در دست دلالان است، عنوان کرد: اکثر این دلالان شغل‌هایی مانند مترجمی و رانندگی تاکسی دارند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون گردشگران در حوزه سلامت از پتانسیل و ظرفیت‌های کشورمان علی‌الخصوص در تهران اطلاعات کافی ندارند که قالب این گردشگران نیز از کشورهای عربی، کشورهای تازه استقلال یافته شوروی، و ترکیه هستند متأسفانه دلالانی که شغل آنان رانندگی تاکسی و مترجمی است در این حوزه مداخله می‌کنند.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: