کد خبر: ۱۲۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 24
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل کانون بیماران هوفیلی ایران با اشاره به حمایت دولت یازدهم در راستای تامین داروی بیماران هموفیلی گفت: عمر و میزان امید به زندگی در افراد هموفیلی همانند دیگر افراد جامعه شده و این بیماران می توانند پدر بزرگ و مادر بزرگ شدن را تجربه کنند.
به گزارش شفا آنلاین، احمد قویدل روز چهارشنبه در همایش بیماران هموفیلی استان کرمانشاه که در محل آمفی تئاتر بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی برگزار شد، گفت: دوره ای که گمان می شد بیماران هموفیلی عمر کوتاهی دارند به سر رسیده است.
وی با بیان اینکه در گذشته گمان می شد بیماری هایی همچون سکته و بیماری قلبی و عروقی در افراد مبتلا به هموفیلی مشاهده نمی شود افزود: در نسل جدید بیماران هموفیلی، استانداردهای لازم و امید به زندگی در آنان به اندازه ای است که نباید تنها فاکتورهای خونی و میزان خونریزی آنان بررسی شود.
وی اضافه کرد، اکنون امید به زندگی در این بیماران به حدی رسیده که پزشک باید ابتلا به دیگر بیماری ها در درازمدت را در آنان بررسی کند و اکنون به مشکلات خاص بیماران هموفیلی در کهنسالی ورود پیدا کرده ایم.
قویدل تصریح کرد: بزرگترین حمایت دولت از بیماران هموفیلی در بخش تامین دارو انجام شده و تامین داروی بیماران هموفیلی کلید دیگر بخش های درمان است که سهم دسترسی کشور ما به این داروها دو ممیز چهار دهم درصد واحد بین الملل است.
قویدل اظهار کرد: وزارت بهداشت از یکسال گذشته اجازه داده تا کودکان یک تا 10 سال با استفاده از روش پیشگیری درمان شوند به این صورت که کودک دو بار در هفته تزریق داشته و با این پیشگیری همانند افراد عادی می توانند زندگی کنند که این امر، اتفاق بسیار بزرگی در جامعه پزشکی ایران است.
وی از وجود 12 هزار بیمار هموفیلی در کشور خبر داد و گفت: قطب وسیعی از حمایت ها و تامین دارویی توسط دولت یازدهم از این بیماران انجام می شود.
وی با بیان اینکه توجه به بیماری هموفیلی تقویت بسیاری از حوزه های دانشگاهی را به دنبال دارد افزود: علاوه براین، توجه به بیماری هموفیلی موجب تقویت و بالارفتن قابلیت بخش هایی همچون فیزیوتراپی و پاتولوژی می شود و این حوزه به شبکه سلامت کل کشور متصل است.
به گفته این مسوول، توجه به بیماری هموفیلی به عنوان دماسنجی است که با سلامت دیگر بخش های خونی کشور در ارتباط است و بی شک ارتقا خدمات به بیماران هموفیلی موجب بالارفتن ارایه خدمات در دیگر بخش های درمان است.
این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده ارثی است و فرد مبتلا به آن به علت سطح پایین یا نبود پروتیین هایی به نام فاکتورهای انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نمی باشند.
برچسب ها: سلامت ، پاتولوژی ، هموفیلی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: