کد خبر: ۱۲۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 24
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بزرگ ترین و پیشرفته ترین بیمارستان سوختگی کشور با بهترین استانداردهای روز دنیا در غرب تهران در سال 96 به بهره برداری می رسد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدجواد حاجی میر اسماعیل روز چهارشنبه در نخستین جلسه مجمع سیاستگذاران حوزه خیرین سلامت در کارگاه ساختمانی بیمارستان سوختگی افزود: کل این طرح ساختمانی در بیش از 52 هزار متر مربع در حال ساخت است که 45 هزار متر آن به بخش درمانی و هفت هزار و 200 مترمربع به بخش تحقیقاتی اختصاص دارد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون درمان بیماران سوختگی با گذشته تفاوت هایی دارد و لازم است که برای درمان سوختگی از پوست مصنوعی و سلول های بنیادی استفاده کنیم.
وی یادآور شد: تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان 150 تخت خوابه هزینه شده است و به 86 میلیارد تومان دیگر نیاز است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بیماران سوختگی از مظلوم ترین قشر بیماران به شمار می روند و ممکن است تمام منابع مالی خود را برای این بیماری از دست بدهند بنابراین باید فکر اساسی برای آنان کنیم.
میراسماعیل اظهار امیدواری کرد که کار ساخت این بیمارستان تا پایان امسال تکمیل شود و کل این طرح نیز در دولت تدبیر و امید در سال 96 به بهره برداری برسد.

**تلاش برای افزایش شاخص درصد زنده ماندن بیماران سوختگی
دکتر مصطفی ده مردی رئیس بیمارستان سوختگی مطهری نیز در حاشیه این جلسه گفت: ساخت این بیمارستان 150 تخت خوابی می تواند بسیاری از معضلات سوختگی کشور را حل کند .
ده مردی تاکید کرد: تخت های این بیمارستان از بهترین استاندارد ها برخوردار خواهند بود؛ هر تخت سوختگی به گونه ای طراحی می شود تا همه کارهای بیمار روی همان تخت انجام شود.
وی ادامه داد: هم اکنون شاخص درصد زنده ماندن بیماران سوختگی در ایران ، 60 تا 65 درصد است یعنی از هر 2 تن ، یک تن زنده می ماند اما با بهره برداری از پیشرفته ترین بیمارستان سوختگی در کشور انتظار می رود که این رقم به 90 درصد برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: